Pierwszy e-marketplace

Teleinformatyka VII
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 112 (5885) 15 maja 2001 r.

Dla małych i średnich przedsiębiorstw

Pierwszy e-marketplace

Kierunkiem działań Getin SP SA jest upowszechnienie Internetu wśród MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw) jako platformy komercyjnej – co wiąże się przede wszystkim z przełamaniem stereotypów oraz zmianą podejścia do obsługi MŚP w modelu nowej ekonomii. Aby sprostać określonym wyzwaniom, Getin SP SA stworzyła unikalny na polskim rynku projekt Centrum e-biznesu dla MŚP.

Internet szansą na zwiększenie konkurencyjności sektora MŚP

Ponad 59% przedsiębiorców reprezentujących sektor MŚP w Polsce uważa, że w przyszłości trudno będzie wyobrazić sobie prowadzenie działalności gospodarczej bez Internetu (Demoskop, listopad 2000). Ma to szczególne znaczenie w kontekście naszych dążeń unijnych. Musimy cały czas pamiętać o tym, że jednym z powodów, dla których Unii zależy na nowym członkostwie jest to, że stanowimy dla niej wielki, chłonny rynek zbytu. Małe i średnie firmy w Polsce aktywnie wykorzystujące Internet mogą już dziś konkurować z firmami z Europy Zachodniej, bowiem właśnie Internet jest dla nich najtańszym i najlepszym sposobem dotarcia do kontrahentów i klientów w Europie i na całym świecie. „Internet jest przede wszystkim narzędziem, które oddane w ręce przedsiębiorców może dać im szansę na odniesienie sukcesu rynkowego, bo Internet nie jest niczym innym jak nowym kanałem dystrybucji towarów i usług” – twierdzi Piotr Czarnecki, prezes zarządu Getin SP SA.

Internet jest najtańszym kanałem promocyjnym i sprzedażowym dla MŚP, ale należy mieć świadomość, że mała firma musiałaby wydać ogromne pieniądze na promocje własnej marki, aby jej adres internetowy był tak znany jak Nestle czy Nike. Dlatego rozwiązaniem dla MŚP jest obecność na wirtualnych platformach handlu, czyli e-marketplace.

„W Internecie każda firma wygląda bardzo podobnie z poziomu strony www, wszystko zależy od ciekawej prezentacji i od tego, czy strona www jest tylko prezentacją firmy, czy ma również charakter prosprzedażowy. A dla małej firmy ważne jest kto i jak szybko dotrze do jej oferty” – twierdzi Jolanta Bogusz, wiceprezes zarządu Getin SP SA.

Centrum e-biznesu – pierwszy wirtualny rynek dedykowany małym i średnim przedsiębiorstwom w Polsce

30 sierpnia 2000 roku Getin SP SA uruchomiła pierwsze w Polsce Centrum e-biznesu dla małych i średnich przedsiębiorstw. Centrum jest pierwszym wirtualnym rynkiem dedykowanym małym i średnim firmom. Na platformie transakcyjnej ww.getin.pl spotykają się firmy z wielu branż, prezentując swoje produkty i usługi. Getin.pl jest pierwszym e-marketplace na polskim rynku i obsługuje najbardziej perspektywiczny sektor polskiej gospodarki. Tworzy proste i tanie rozwiązania dla MŚP, umożliwiające prezentację oferty, reklamę i handel w sieci. Centrum e-biznesu jest platformą transakcyjną, dzięki której każda firma może uaktywnić kanał sprzedaży swoich produktów i usług poprzez Internet; od podstawowej formy elektronicznej e-wizytówki swojej firmy (uruchamianej w bardzo prosty i intuicyjny wręcz sposób), poprzez e-witrynę (prezentującą oferowane produkty i pozwalającą na przyjmowanie zamówień), aż do zaawansowanych rozwiązań transakcyjnych pozwalających na prowadzenie działalności handlowej on-line za pośrednictwem wirtualnych sklepów obsługujących systemy magazynowe, finansowo-księgowe oraz fakturowe.

Uzupełnieniem sfery transakcyjnej są dostępne w Centrum e-biznesu serwisy informacyjne. Dostarczają one rzetelnej i aktualnej informacji niezbędnej w prowadzeniu każdej działalności gospodarczej. Serwisy powstają we współpracy z:

  • serwis podatkowy – Andersen,
  • serwis prawny – kancelaria prawna „Drzewiecki, Tomaszek & Wspólnicy”,
  • serwis celny – SK Główka S.A.,
  • serwis finansowy – 3W Internet Marketing.

Getin SP SA oferuje również korzystanie z wielu aplikacji poprzez dzierżawienie ich w modelu ASP (Application Service Providing). Dzięki oferowanej usłudze użytkownik nie musi kupować drogich licencji na oprogramowanie i instalować na swoim serwerze. Proponowane przez Getin rozwiązania to: wirtualna księgowość, aplikacje biurowe i komercyjne Microsoftu oraz oprogramowanie wspierające zarządzanie klasy ERP firmy Great Plains.

Wirtualny rynek sprzedaży stworzony przez Getin specjaliści często nazywają
e-marketplace, czyli internetową platformą, za pomocą której wiele przedsiębiorstw świadczy sobie wzajemne usługi.

W Centrum e-biznesu www.getin.pl jest ponad 416 tys. firm z sektora MŚP, które oferują ponad 21 tys. pojedynczych produktów na łączną kwotę ponad 60 mln złotych.

W ramach usługi bezpłatnych kont pocztowych Box43 Getin SP SA obsługuje ponad 87 tys. bezpłatnych kont.

Getin Service Provider SA
ul. Braci Gierymskich 156
51-640 Wrocław
tel. 071/ 347 57 50
fax 071/ 347 57 99
e-mail: [email protected]
www.getin.pl