Jakość - Normalizacja - Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do RZECZPOSPOLITEJ.
9 listopada 2007 r.
po polsku
Winner of the Polish Quality Award Contest
The Quality Award is a success for the whole office
An interview with Adam Struzik, the Marshal of the Mazowieckie Province
The Marshal's Office of the Mazowieckie Province is the winner of this year's Polish Quality Award. Why should government institutions apply for certificates and awards?
Waldemar Kuliński,
dyrektor
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
Jestem dyrektorem urzędu marszałkowskiego od przeszło ośmiu lat. Uczestniczyłem w jego powstawaniu, patrzyłem jak się rozwija i przejmuje kolejne kompetencje. Z mojego długoletniego doświadczenia wiem, że zarządzając urzędem warto wyznaczać sobie ambitne cele i z konsekwencją do nich dążyć. Dziś mogę śmiało powiedzieć, że udało nam się zdziałać wiele w obszarze budowania nowoczesnego, sprawnego i służącego ludziom urzędu. Wykształciliśmy silny i sprawnie funkcjonujący system organizacyjny, dbamy także o naszych pracowników, którym stwarzamy szansę ciągłego podnoszenia kwalifikacji. Wiem, iż właściwa polityka szkoleniowa jest wyznacznikiem sukcesu urzędu, ale najważniejsze, że w naszych codziennych działaniach kierujemy się troską o klientów. Administracja publiczna nie może bowiem zapominać, że pełni rolę usługową wobec społeczeństwa, a głównym weryfikatorem skuteczności i jakości, realizowanych przez nią działań, jest właśnie obywatel. Certyfikat jakości, nagrody i wyróżnienia świadczą nie tylko o odpowiedniej jakości usługi, ale są także dowodem na takie procedowanie, które ma na uwadze dobro klienta. Realizacja tej, wydawałoby się prostej zasady, sprawia, że kierowanie urzędem jest nie tylko skuteczniejsze, ale i bardziej satysfakcjonujące. n
|
Government institutions not only should but must strive to maintain good quality, and constantly improve their operations in order to meet the needs of their customers. Awards and certificates of this type clearly demonstrate that an institution is adapting to the changing needs and expectations of its clients. What is very important to us is that the experts who conducted the assessment in the contest highlighted that our office is an organization that not only keeps abreast of the changes but also is able to get ahead of them. Our office consistently builds the organization around quality goals. It is enough to mention the Mazovia Quality award or the "Considerate Employer" that we won in the 3rd edition of the contest organized by the Rzeczpospolita daily. Last year's award and, even more, this year's Polish Quality Award constitute a conclusion to many years of work to promote quality.
What does this award mean to you? Do you think it will motivate your office to continue its work on quality?
Considering the prestige of this award and the fact that in the contest both large private companies and government institutions are subject to very stringent assessment criteria, the award is undoubtedly a success to both the institution that I am managing and all its employees. The award also confirms that we are moving in the right direction and that we are able to translate the organization's potential into measurable results that are beneficial to all inhabitants of Mazovia.
The key principle of TQM is continuous improvement; therefore, we are aware of all the work that is ahead of us. As soon as in 2004 we obtained the ISO 9001 - 2000 certificate. We have also implemented the environmental management system and the occupational health and safety management system. We are also in the process of introducing a system aimed at preventing corruption. It definitely is a challenge to the organization but I am convinced that these changes in public administration are simply necessary.
Thank you for the interview.
BP
Urząd Marszałkowski
Województwa Mazowieckiego
ul. Bertolta Brechta 3, 03-472 Warszawa
tel. +22 5979-100, fax +22 5979-290
www.mazovia.pl
|