Jakość - Normalizacja - Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do "RZECZPOSPOLITEJ".
10 listopada 2008 r.
"Doskonalenie zarządzania to nie tylko nasz zawód, lecz również pasja"
KEMA - niezawodny partner
w trudnych czasach
Jarosław Sołtys,
prezes Zarządu KEMA Quality Polska sp. z o.o.
KEMA od ponad 80 lat towarzyszy klientom, którzy stykają się w swej działalności z wysokim ryzykiem lub chcą sprostać najwyższym międzynarodowym standardom sztuki zarządzania. - Zajmujemy się firmami, które z racji stawianych wobec siebie wysokich wymagań, dążą do doskonałości w zarządzaniu - mówi Jarosław Sołtys, prezes Zarządu spółki.
KEMA Quality Polska
jest częścią światowej sieci KEMA Quality Network, która:
-
certyfikuje systemy zarządzania zgodnie z normami
ISO 9001:2000,
ISO 14001:2004,
OHSAS 18001:2007,
PN-N-18001:2004,
ISO 27001:2005,
ISO/TS 16949,
ISO 13485:2003,
TL 9000,
SA 8000,
AS 9100,
SCC/VCA oraz inne,
-
poprzez sieć laboratoriów w Europie, Chinach i USA certyfikuje wyroby w szerokim zakresie dyrektyw i wymagań,
- prowadzi szkolenia w zakresie doskonalenia zarządzania systemami jakości.
|
Historia KEMA zaczęła się w Arnhem w Holandii, w 1927 roku, od testowania wyrobów elektrycznych. - Niedawno KEMA podpisała umowę z State Grid Corporation of China dotyczącą zapewnienia jakości pracy największej linii przesyłowej na świecie (6400 MW, 800 kV HVDC), o długości 2100 km - opowiada prezes Sołtys - mamy też światowe uznanie w certyfikacji wyrobów medycznych od aktywnych implantów, po duże urządzenia. Pomagamy zapewnić jakość urządzeniom i systemom, których prawidłowość działania ma wpływ na bezpieczeństwo, zdrowie i życie ludzi.
Z czasem KEMA podjęła się certyfikacji systemów zarządzania. - Naszą kluczową kompetencją jest wysokojakościowe i warte swej ceny auditowanie, będące elementem procesu certyfikacji według międzynarodowych standardów, w tym ISO - dodaje Jarosław Sołtys. - Podejście procesowe w auditowaniu systemów zarządzania, komunikowane przez niektórych jako nowość, KEMA stosuje od kilkunastu lat w Polsce.
W Polsce spółka działa jako KEMA Quality Polska od 1994 roku. Tradycyjnie firma rozpoczęła współpracę z przedsiębiorstwami sektora energetycznego, elektromaszynowego i elektroniki, np. Philipsem. W kolejnych latach pojawili się klienci z innych branż, instytucje publiczne, tj. urzędy administracji państwowej i samorządowej, szpitale, wyższe uczelnie. Zadając istotne dla firm pytania, auditorzy KEMA pokazują, iż przez doskonalenie zarządzania zwiększa się wiarygodność przedsiębiorstwa. - W ten sposób pomagamy naszym partnerom w takim opracowaniu systemu zarządzania, aby interesy wszystkich grup, związanych z funkcjonowaniem firmy, zostały harmonijnie pogodzone. Nasz audit stanowi wartość dodaną dla przedsiębiorstwa - kontynuuje J. Sołtys. Akredytowana m.in. przez Polskie Centrum Akredytacji, spółka spełnia ostre wymagania normy ISO 17021 dotyczące m.in. bezstronności, kompetencji, odpowiedzialności i poufności działania.
Innym nowatorskim pomysłem KEMA jest Klub Pełnomocnika. Stowarzysza on menedżerów, odpowiadających za systemy zarządzania jakością, z ponad 100 firm. W ramach działalności Klubu odbywają się także spotkania otwarte, najbliższe z nich odbędzie się 5 grudnia (szczegóły na stronie www.kema.pl).
Dziś, gdy warunki rynkowe nie należą do najłatwiejszych i padają pytania o to, jak osiągać biznesowe cele, rośnie popyt na dobre zarządzanie. - Arystoteles mawiał, iż "doskonałość jest nawykiem". Oznacza to, że należy mieć świadomość istoty tego, co się robi, przyjmować cudze punkty widzenia i stale pracować nad zmianami, a przez to doskonalić się. Współpraca z naszą firmą może okazać się na tej drodze bardzo pomocna - twierdzi Jarosław Sołtys, prezes Zarządu KEMA Quality Polska.
Opr. MW
www.kema.pl
|