Jakość i Certyfikacja
Dodatek promocyjno-reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
9 listopada 2005 r.
VIII edycja Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości „Przedsiębiorstwo Fair Play”
Rzetelność i uczciwość w biznesie!
Trwa VIII edycja Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Jego ideą jest promocja zasad etyki i kultury przedsiębiorczości w biznesie, a także poprawianie wizerunku przedsiębiorstw polskich, poprzez promowanie w środkach masowego przekazu firm, które rzetelnie, zgodnie z zasadami etyki, prowadzą działalność gospodarczą, a także zachęcanie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzania stosownych zmian w wewnętrznej organizacji pracy oraz podjęcia szkoleń w tym zakresie. Firmy ubiegające się o tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” oceniane są w zakresie całej działalności firmy, sposobu i stylu prowadzenia działalności przedsiębiorstwa, a nie tylko pod względem wyników ekonomicznych czy jakości wyrobów. Do tegorocznej VIII edycji programu zgłosiło się prawie 690 firm z całego kraju. Ostateczne wyniki tegorocznej edycji ogłoszone zostaną podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 16 grudnia br. w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
W ciągu siedmiu dotychczas przeprowadzonych edycji przyznanych zostało 2750 certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Dotychczasowi laureaci programu są wyjątkowymi firmami zlokalizowanymi na terenie całej Polski, rozwijają się, dbają o prestiż i korzystny wizerunek firmy. „Przedsiębiorstwa Fair Play” dotrzymują podjętych zobowiązań, a współpraca z nimi obciążona jest mniejszym niż przeciętne ryzykiem, ponieważ są firmami zweryfikowanymi przez organizatorów programu. Miejsce w elitarnej grupie „Przedsiębiorstw Fair Play” daje możliwość nawiązania nowych korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów, jak i klientów. „Przedsiębiorstwa Fair Play” udowadniają, że również w biznesie istnieją zasady etyczne, uczciwość i tzw. dobre praktyki.
„Przedsiębiorstwa Fair Play” to firmy, które:
- postępują rzetelnie wobec klientów,
- ułożyły sobie współpracę z kontrahentami i nie miały zaległości w regulowaniu wobec nich zobowiązań,
- terminowo wywiązują się ze zobowiązań wobec Skarbu Państwa,
- uczciwie i rzetelnie reklamują się, jednocześnie nie dyskredytując konkurencji,
- stworzyły swoim pracownikom bardzo dobre warunki sprzyjające zarówno efektywnej pracy, jak i rozwojowi zawodowemu,
- są wrażliwe na potrzeby środowiska lokalnego,
- aktywnie uczestniczą w przedsięwzięciach charytatywnych,
- prowadzą swoją działalność w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego.
Udział w programie oraz otrzymanie certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” daje firmom dodatkowy, znaczący argument w walce konkurencyjnej. Weryfikacja prowadzona przez niezależne instytucje oraz badania rzetelności i uczciwości w otwartym programie uwiarygodnia przedsiębiorstwa, co stawia je w pozycji uprzywilejowanej we wszelkiego typu przetargach, konkursach ofertowych i reklamie. Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest czytelny zarówno dla polskich partnerów, jak i zagranicznych kontrahentów. Jest jasnym przesłaniem, deklaracją stosowania najwyższych standardów etycznych i rzetelności w działalności gospodarczej.
Poprzez uniwersalną wymowę logo i rzetelność weryfikacji – program stał się pożądanym narzędziem budowania prestiżu firmy na rynku ogólnopolskim. Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest inicjatywą, stworzoną dla firm, które hołdując zasadom fair play nie wahają się poddać obiektywnej weryfikacji niezależnej instytucji. Firmy, uzyskując certyfikat rzetelności wzmacniają swój wizerunek i prestiż. „Przedsiębiorstwa Fair Play” są szeroko promowane przez organizatorów w mediach oraz w trakcie spotkań i konferencji gospodarczych. Ideą programu jest promocja pozytywnego wizerunku polskich przedsiębiorstw prowadzących swą działalność w sposób rzetelny i zgodny z zasadami etyki.
Korzyści dla firm wynikające z udziału w programie:
- uzyskanie certyfikatu rzetelności,
- możliwość legitymowania się znakiem „Przedsiębiorstwo Fair Play”,
- wzmocnienie wizerunku firmy, nobilitacja i prestiż,
- szeroka promocja (media, spotkania i wydarzenia ogólnopolskie i regionalne, biuletyny, CD, internet),
- rekomendowanie laureatów władzom regionalnym, lokalnym, samorządowi gospodarczemu,
- nawiązanie nowych korzystnych kontaktów handlowych,
- większe zaufanie ze strony kontrahentów, uzyskanie lepszych warunków współpracy (m.in. dostawców, banków, organizatorów przetargów publicznych i in.),
- większe zaufanie ze strony klientów,
- lepsze stosunki z US,
- weryfikacja stosunków w firmie przez jej zarząd,
- integracja pracowników,
- możliwość udziału w programach specjalnych skierowanych wyłącznie do laureatów programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.
Tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play”, oprócz wyróżnienia, jest dla firm zobowiązaniem do stosowania zasad fair play również w przyszłości. Jest wiele firm, które dla podkreślenia wierności tym zasadom, co roku poddają się weryfikacji w ramach programu. Istnieją firmy, które w każdej z dotychczas przeprowadzonych edycji uzyskały certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Wśród uczestników VIII edycji aż 74% firm poddało się weryfikacji po raz kolejny.
Organizatorem programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym. Program jest popierany przez prezydenta RP, premiera RP oraz ministra gospodarki. W wielu województwach patronat honorowy objęli przedstawiciele władz regionalnych.
Biuro Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”
ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa
tel. (022) 630-98-01 do 04, fax (022) 826-25-96
e-mail: [email protected]
www.fairplay.pl