SAS – strategia sukcesu

Teleinform@tyka VI – Dzień Łącznościowca
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 244 (5714) 18 października 2000 r.

SAS – strategia sukcesu
SAS Institute

 

Ostra walka konkurencyjna zmusza firmy telekomunikacyjne do wypracowania nowego, skuteczniejszego modelu zarządzania, którego celem będzie zbudowanie silnej więzi z klientem. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klienta oraz umiejętność ich prognozowania gwarantuje sukces w biznesie. Coraz więcej firm sięga więc po rozwiązania CRM (Customer Relationship Management) przy użyciu technik Data Mining.

Pozwalają one, na podstawie sposobu korzystania z usług telefonicznych, oszacować wiele bezpośrednio niedostępnych informacji o kliencie, takich jak: cechy psychograficzne, dane ekonomiczne, preferencje i oczekiwania. Metody Data Mining umożliwiają: szybkie i sprawne prowadzenie marketingu bazodanowego, celowego i bezpośredniego; analizę koszyka produktów (cross/up selling); akcje mailingowe; analizę kampanii promocyjnych i reklamowych; optymalizację kanałów sprzedaży oraz pracy Call Center; analizę sytuacji rynkowej oraz profilowanie klientów i segmentację rynku.

Większość analiz wykazuje, że pozyskanie nowego klienta jest pięciokrotnie droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Dlatego tak niezmiernie istotne jest dokładne prognozowanie preferencji stałego klienta i w konsekwencji – proponowanie mu usług adekwatnych do jego oczekiwań.

Techniki Data Mining są skuteczne nie tylko w analizach lojalności klienta (prognozowanie zmniejszenia lub zwiększenia stopnia używania telefonu; churn management, czyli prognozowanie odejścia klienta; przewidywanie zaległości w opłatach oraz wykrywanie oszustw, wyłudzeń i innych nadużyć), ale również w analizach nowych zgłoszeń (przewidywanie oszustw, wyłudzeń i innych nadużyć; przewidywanie zachowań telefonicznych oraz oczekiwanej zyskowności z klienta). Dzięki temu są dla firmy gwarantem uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku.

SAS Institute proponuje niezawodne rozwiązanie w dziedzinie Data Mining w postaci gotowego produktu – SAS Enterprise Miner™. Korzystają z niego niemal wszystkie znaczące firmy telekomunikacyjne w Polsce.

(G)