Czołówka światowego handlu

Kapitał Zagraniczny w Polsce VI – Niemcy II
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 262 (5427) 09 listopada 1999 r.

Czołówka światowego handlu
Koncern Metro AG

foto

Niemiecki koncern Metro AG jest przedsiębiorstwem handlowym obecnym na świecie w 21 krajach. Jednym z tych krajów jest Polska. Koncern METRO AG uzyskał bardzo wysoką pozycję na rynkach międzynarodowych i należy do czołówki światowego handlu. METRO AG działa dzisiaj na sześciu liniach dystrybucyjnych w czterech płaszczyznach handlowych cash and carry, handel detaliczny artykułami spożywczymi, handel detaliczny artykułami przemysłowymi oraz domy towarowe Kaufhof.

Obrót koncernu na koniec ubiegłego roku wyniósł 91,7 miliardów DM, przy zatrudnieniu łącznie ponad 181.000 pracowników.

W Polsce koncern METRO AG jest niepodważalnym liderem pośród innych zachodnich sieci handlowych. W skład METRO AG w Polsce wchodzi sieć hipermarketów real,- , supermarketów budowlanych Praktiker, supermarketów elektronicznych Media Markt oraz hal hurtowych makro cash & carry.

Rozwój placówek handlowych METRO AG na rynku polskim przebiega w zawrotnym tempie. Dotyczy to zarówno powstawania samodzielnych super- i hipermarketów, jak i ogromnych centrów handlowych. Do chwili obecnej METRO AG uruchomiło w Polsce łącznie 49 placówek handlowych zarówno w branży hurtowej jak i detalicznej.

Doświadczenia i wiedza zdobyta na rynkach międzynarodowych pozwala koncernowi na dobór strategii dostosowanej do lokalnego rynku. Przy doborze asortymentu, spółki wchodzące w skład koncernu METRO AG biorą pod uwagę zarówno zwyczaje konsumenckie danego kraju, jak i preferencje klientów. We wszystkich sieciach METRO AG w Polsce dominuje asortyment polskiego pochodzenia. Ok. 90% sprzedawanych towarów jest produkowanych w Polsce.

Wraz z rozwojem sieci handlowych real,- , Praktiker oraz Media Markt, koncern METRO AG uruchamia ogromne centra handlowe pod wspólnym szyldem M1, skupiające pod jednym dachem świat handlu, który tworzą zarówno wielkopowierzchniowe hiper- i supermarkety, jak i kilkadziesiąt specjalistycznych sklepów detalicznych, punktów usługowych i gastronomicznych prowadzonych przez polskich przedsiębiorców i lokalnych kupców. Takie rozwiązanie zapewnia maksymalny asortyment i optymalną ofertę handlową, a jednocześnie pozwala drobnym przedsiębiorcom rozwinąć swe sklepy detaliczne w sieć, która rozrasta się wraz z powstawaniem nowych centrów handlowych M1.

Do chwili obecnej METRO AG uruchomiło w Polsce 6 Centrów Handlowych M1 w Czeladzi, Bytomiu, Radomiu, Poznaniu, Częstochowie i Markach k. Warszawy. Centrum Handlowe M1 w Markach jest inwestycją koncernu oddaną do użytku we wrześniu bieżącego roku. Inwestycje METRO AG na rynku warszawskim rozpoczęły się kilka lat wcześniej otwarciem dwóch hal hurtowych makro cash & carry oraz supermarketu budowlanego Praktiker w Jankach.

Obecnie METRO AG zatrudnia w Polsce około 11.000 pracowników.

logo

 

logo 16 hipermarketów
logo 10 supermarketów budowlanych
logo 5 supermarketów elektronicznych
logo 18 hal hurtowych
logo 6 centrów handlowych

Strona Metro AG