Dlaczego menedżerowie sięgają po „Rzeczpospolitą”?

Energia XXIV, cz. 2
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 214 (5684) 13 września 2000 r.

Dlaczego menedżerowie sięgają po „Rzeczpospolitą”?
Setny dodatek

 

Odpowiedzi na to pytanie dostarczają wyniki badań, jakie na zlecenie British Council oraz PPABanku przeprowadziła wśród 850-osobowej grupy menedżerów sopocka Pracownia Badań Społecznych.

Wyniki te dowodzą, że po „Rzeczpospolitą” sięga co trzeci z badanych menedżerów, stanowiących reprezentatywną w pełni grupę tej kategorii zawodowej w Polsce. Mówiąc ściślej „Rzeczpospolita” przydaje się w pracy 79 proc. – menedżerów firm przemysłowych, 71 proc. – firm usługowych, 61 proc. – firm handlowych i 57 proc. – firm budowlanych. Zdecydowanie największy odsetek czytelników wywodzi się spośród kadry zarządzającej dużymi firmami, w tym spółkami skarbu państwa i spółkami akcyjnymi.

Nie ulega wątpliwości, iż zainteresowanie menedżerów zaspakajają w określonym stopniu nasze dodatki branżowe, które, jak dowiodły tego inne badania, spełniają wieloraką rolę: po pierwsze – prezentują najważniejsze dla gospodarki narodowej branże i firmy zajmujące czołowe miejsca w rankingach krajowych; po drugie – zwracają uwagę czytelników na znaczenie prezentowanej tematyki; i po trzecie – dostarczają władzom państwowym i samorządowym tematów do przemyśleń najbardziej istotnych dla rozwoju gospodarki narodowej problemów oraz podejmowania na tej podstawie właściwych decyzji, a więc stanowią element dobrze pojętego lobbyingu. Wszystko to trafia w zainteresowania polskiej kadry menedżerskiej umożliwiając jej bieżącą orientację w węzłowych problemach gospodarki narodowej.

Pierwszy z redagowanych przez GEOLAND Consulting International Sp. z o.o. dodatek ukazał się ponad 8 lat temu. Od tej pory przygotowaliśmy 100 dodatków branżowych, które są dołączane do głównego wydania „Rzeczpospolitej”. Do najczęściej prezentowanej na ich łamach tematyki należą takie branże, jak szeroko pojęta energia, paliwa płynne, gaz, łączność, ochrona środowiska czy problemy jakości.

Istotnym walorem naszych dodatków jest moment ich ukazywania się, co oznacza, iż dostarczamy właściwej informacji we właściwym czasie, a więc z okazji największych targów krajowych, dni branżowych, przyznawania najlepszym firmom prestiżowych nagród oraz tym podobnych wydarzeń w świecie gospodarki.

Z tego też względu na łamach naszych gościmy również największe firmy zagraniczne, które inwestują w Polsce, nie mówiąc już o firmach krajowych mieszczących się w pierwszej setce potentatów przemysłowych.

Treść naszych dodatków jest dostępna na stronach Geolandu w internecie, tworzących pierwsze w Polsce branżowe sieci wirtualne. Uzupełnienie obrazu prezentowanej w dodatku firmy wprowadzonymi do zasobów internetu wiadomościami sprawia, iż atakująca rynek oferta staje się nie tylko pełna, ale i wysoce konkurencyjna. Przekonaliśmy się już wielokrotnie, że jest to dla firm najbardziej skuteczny sposób dotarcia z informacją do milionów potencjalnych klientów. Dowodzi tego proste wyliczenie: przy średnim nakładzie 270 tysięcy egzemplarzy „Rzeczpospolita” wraz z dodatkami Geolandu trafia do rąk 1,5 miliona czytelników, w tym do środowisk opiniotwórczych, a więc mających wpływ na kierunki rozwoju gospodarki narodowej.

Na życzenie współpracujących z nami firm jesteśmy w stanie uzupełniać w formie insertu publikowane materiały bardziej szczegółową informacją na temat oferowanych produktów, usług czy technologii oraz przesyłać tę dodatkową informację pod wskazany adres, co oznacza marketing bezpośredni. Poza tym zapewniamy możliwości dodruku poszczególnych dodatków na potrzeby prowadzenia przez firmę własnej polityki promocyjnej.

Wszystko to sprawia, iż koszt dotarcia, publikowanej na łamach naszych dodatków, reklamy do 1000 czytelników „Rzeczpospolitej” jest w porównaniu z innymi gazetami – włączając również branżowe – najniższy, co też nie jest bez znaczenia.

Sięgając po „Rzeczpospolitą” menedżerowie polscy zapewniają sobie nie tylko dostęp do aktualnego i wiarygodnego kompendium wiedzy na temat poszczególnych branż gospodarki narodowej, ale i możliwość prowadzenia wysoce skutecznej oraz relatywnie taniej promocji swoich firm w ujęciu marketingu strategicznego. Siła tej promocji polega na łączeniu oddziaływania słowa drukowanego oraz internetu z jednej strony oraz reklamy medialnej z marketingiem bezpośrednim – z drugiej.

Po prostu jesteśmy skuteczni!

Dodatki w 2000 roku:

 

  • Łączność VI – 18 października z okazji Dnia Łącznościowca,
  • Jakość IX – 8 listopada z okazji Światowego Dnia Jakości i Europejskiego Tygodnia Jakości,
  • Ochrona Środowiska XI – 21 listopada na Targi POLEKO,
  • Energia XXV – 20 grudnia.

Dodatki w 2001 roku:

 

  • Energia XXVI – 13 marca,
  • Energia XXVII – 12 czerwca,
  • Energia XXVIII – 18 września,
  • Energia XXIX – 19 grudnia,
  • Jakość X – 11 czerwca,
  • Jakość XI – 7 listopada,
  • Łączność VII – 15 maja,
  • Łączność VIII – 17 października,
  • Ochrona Środowiska XII – 4 czerwca,
  • Ochrona Środowiska XIII – 20 listopada.

Materiały przyjmujemy do 20 dnia przed ukazaniem się dodatku.

logo

GEOLAND Consulting International
00-815 Warszawa, ul. Sienna 93/20
tel. (022) 850-03-30, fax (022) 850-03-40
Internet: http://www.geoland.pl
e-mail: [email protected]