Firma przyjazna klientowi

Programy Certyfikujące Instytutu Zarządzania
Dodatek lobbingowy do RZECZPOSPOLITEJ.
6 grudnia 2007 r.

Firma przyjazna klientowi

Dorota Bocian, dyrektor generalny Lecce Pen Polska Sp. z o.o.

Lecce Pen Polska należy do międzynarodowej grupy Lecce Pen, światowego lidera w sektorze produkcji długopisów i innych artykułów piśmienniczych z przeznaczeniem do reklamy.

Firma macierzysta (Włochy) od ponad pięćdziesięciu lat zaspokaja potrzeby swoich klientów w ponad 100 krajach na świecie w zakresie wykorzystania prostego „urządzenia” do pisania i przełożenia go na nośnik reklamy. W kluczowych punktach na świecie powstały oddziały produkcyjne i handlowe: Europa, Azja, Ameryka, Bliski Wschód i nowe przedsięwzięcie – Afryka Północna.

Produkty nasze są połączeniem klasycznej estetyki i nowoczesnego wzornictwa, niezawodnej jakości i świeżości nowych trendów.

Założenia technologiczne i stosowane surowce pozwalają na realizację masowej produkcji przy poszanowaniu norm ochrony środowiska. Już wiele lat temu wyszliśmy z założenia, że nie można działać wbrew naturze i stąd uruchomienie ekologicznej linii produktów. W 1992 nasz długopis Green Pen był ogłoszony oficjalnym długopisem Konferencji Ekologicznej w Rio de Janeiro.

Od 15 lat w Polsce działa Lecce Pen Polska, która jest chronologicznie drugim po Słowenii ogniwem strategicznego łańcucha. Rynek artykułów reklamowych w Polsce jest stosunkowo młody. W krajach zachodnich historia BTL jest o kilkadziesiąt lat dłuższa. Po przemianach polityczno-gospodarczych w Polsce nastąpiła również zmiana świadomości firm, a co za tym idzie potrzeba zastosowania różnorodnych środków marketingowych. Po rozpoznaniu potrzeb, nastąpił gwałtowny rozwój rynku artykułów promocyjnych. Od 15 lat mamy okazję przyglądać się tej ewolucji czy raczej należałoby powiedzieć rewolucji reklamowej w Polsce. Dzisiaj właściwie nie ma produktu, który nie mógłby stać się artykułem promocyjnym. W pędzie rozwojowym rynek zaczął proponować swoim klientom coraz szerszy asortyment, przekonując ich, że to jest inne, niepowtarzalne – nie zawsze jednak dobre jakościowo czy zgodne ze standardami bezpieczeństwa. Postawiło to klientów w trudnej sytuacji dokonania wyboru – poprzez jaki produkt kreować wizerunek własnej marki.

Biorąc pod uwagę naszą dosyć wąską specjalizację, klientów można podzielić na trzy kategorie, ze względu na potrzeby mające wpływ na podjęcie z nami współpracy:

  1. różnorodność produktowa – klienci, dla których najważniejsze jest dotarcie do jak najszerszej grupy produktowej i dostosowanie oferty do swojej kreacji i adaptacji produktu na artykuł docelowy,
  2. kreacja – w tej grupie znajdują się klienci, dla których bardzo ważne jest wsparcie ze strony Lecce Pen w sensie doboru produktu, możliwości kreatywnych zastosowań oraz szybkiego działania,
  3. wykonanie/produkcja – dla klientów, którzy mają bardzo dużą świadomość produktów oraz własny pomysł na produkt docelowy, interesuje ich przede wszystkim realizacja produkcji.

Sprostanie coraz większym oczekiwaniom na rynku reklamy to nie lada wyzwanie. Jednakże szeroka oferta solidnych produktów z kreatywnym wydźwiękiem pozwala na zaspokojenie potrzeb naszych klientów. Uzyskanie godła Firma Przyjazna Klientowi jest potwierdzeniem na to, że dziś bardzo ważna jest również wartość dodana. Lecce Pen Polska może poszczycić się różnymi prestiżowymi certyfikatami i nagrodami:

  • Solidna Firma 2003,
  • Złota statuetka Przedsiębiorstwo Fair Play 2003,
  • Brązowy Laur Konsumenta 2005 w kategorii artykuły piśmiennicze,
  • od roku 2005 Partner Programu Solidni w Biznesie,
  • Oko Reklamy 2006 w kategorii producent,
  • Nagroda Publiczności za kolekcję Długopisy na każdą okazję – Targi PSI Warszawa 2006,
  • Korona Reklamy 2006,
  • EU standard 2007,
  • Lider Eksportu 2006 województw śląskiego i opolskiego w kategorii udział w eksporcie.

Nasze wysiłki mające na celu stałe podnoszenie poziomu zarządzania obsługą klienta zostały uhonorowane godłem Firma Przyjazna Klientowi. Sformułowanie przyjazna jest adekwatne do naszej filozofii nie tylko w stosunku do klientów. Moglibyśmy względem siebie używać również sformułowania Firma Przyjazna Środowisku. Ekologia jest obecna w naszej świadomości od ponad 15 lat i możemy pochwalić się konkretnymi realizacjami. Oprócz faktu, iż do bieżącej produkcji używamy tworzywa ABS pozbawionego metali ciężkich jak kadm i ołów, to nieustannie trwają próby zastosowań surowców alternatywnych. Pierwszy nasz „zielony długopis” wykonany jest z tworzywa Mater-Bi, które jest praktycznie biomasą, na bazie mączki kukurydzianej, bez dodatków metali ciężkich, katalizatorów czy szkodliwych chemicznie substancji. Nasz długopis Green Pen był pierwszym na świecie biodegradowalnym długopisem. W środowisku naturalnym, gdzie jest dużo mikroorganizmów, ulega rozkładowi w ciągu roku czasu. Wbrew temu, co można by pomyśleć, w krajach wysoko uprzemysłowionych długopisy będące nośnikiem reklamy są rozprowadzane w olbrzymich ilościach i w końcu trafiają na wysypiska śmieci. Budowanie świadomości, że nie można wykorzystywać natury i jej bogactw naturalnych bez szkody dla nas samych, przyświeca idei całej grupy Lecce Pen. Kolejnym dowodem na to, że w każdej branży można myśleć ekologicznie, jest realizacja długopisu z przetworzonych butelek plastikowych PET. Zastraszające ilości opakowań plastikowych po wodzie mineralnej czy innych napojach są problemem również ze względu na objętość. W chwili obecnej firma macierzysta we współpracy z firmą Tetra Pak pracuje nad uruchomieniem projektu wykorzystania surowca powstałego z odzysku kartonów po napojach. To jest kolejne duże przedsięwzięcie, w które w przyszłości prawdopodobnie będzie zaangażowana również filia w Polsce. Ze względu na strategiczny podział ról w obsłudze międzynarodowej klienteli, Polsce przypadły w udziale kraje byłego bloku wschodniego. Każdy naród, pomimo coraz mniejszych barier granicznych zachowuje swoją odrębność. My z większością naszych zagranicznych klientów mamy wspólne wspomnienia ustrojowe, co zbliża nasze mentalności, mamy wspólne kompleksy, co nie zawsze ułatwia współpracę, ale przynajmniej pozwala zrozumieć pewne stereotypy zachowań. Współpraca z tymi krajami – oprócz tego, że są to gigantyczne rynki i jeszcze dosyć chłonne – jest fascynująca, jeżeli podchodzi się do nich bez ksenofobii i z poszanowaniem kulturowej odrębności, czasami trochę innych upodobań estetycznych i nierzadko pewnych uwarunkowań gospodarczo-politycznych, które mają wpływ na wzajemne kontakty handlowe.

Jesteśmy wdzięczni wszystkim naszym klientom za wybór naszych produktów, za dowody lojalności, za nieustanną inspirację i prowokowanie do ciągłego rozwoju oraz za to, że czasami można zwątpić w jednostkę, ale nie ludzkość jako całość. n

Firma Przyjazna Klientowi

Jakość – Normalizacja – Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do „RZECZPOSPOLITEJ”.
23 czerwca 2009 r.

Firma Przyjazna Klientowi

Jak zdobyć nowego klienta? Jak go utrzymać? Jak wykazać klientowi, że jesteśmy firmą, której szuka? Jak pokazać, że stale doskonalimy nasze podejście do klienta?

Na te pytania szukają często odpowiedzi właściciele firm, kadra zarządzająca oraz dyrektorzy i menedżerowie sprzedaży. Szukają ich w szczególności dzisiaj, kiedy, z uwagi na sytuację gospodarczą, klienta trudniej jest zdobyć i utrzymać.

Program Certyfikacyjny Firma Przyjazna Klientowi daje możliwość potwierdzenia wysokiej jakości obsługi klientów oraz skuteczności realizowania założeń polityki zarządzania relacjami z klientem, dzięki kompleksowemu badaniu poziomu obsługi klienta.

Program Firma Przyjazna Klientowi istnieje na rynku od 7 lat i przystąpiło do niego ponad 700 firm. Organizatorem Programu jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania.

Przystąp do Programu – pokaż Klientom,
że są dla Ciebie naprawdę ważni!

www.firmaprzyjaznaklientowi.pl