Teleinformatyka VII
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 112 (5885) 15 maja 2001 r.
Jesteśmy najbardziej konkurencyjnym orężem naszych klientów
Rozmowa z Alicją Wiecką, dyrektorem zarządzającym SAS Polska
SAS Institute na świecie należy do liderów w dziedzinie dostarczania rozwiązań do strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Jaka jest jego pozycja na polskim rynku?
W Polsce jest podobnie jak na świecie. Działamy od 1992 r., od tego czasu wypracowaliśmy sobie pozycję lidera rynku w zakresie systemów informowania kierownictwa, wspomagania podejmowania decyzji, hurtowni danych i różnorodnych analiz wspierających strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem.
Współpracujemy z różnymi branżami. Należy do nich bankowość, nasi klienci wywodzą się z grona największych polskich banków. Równie ważnym sektorem dla nas są ubezpieczenia. Tu warto wspomnieć, że naszymi klientami są od lat liderzy tej branży, jak PZU, PZU Życie. W sektorze telekomunikacyjnym nasze rozwiązania stosują m.in. Telekomunikacja Polska, Polkomtel, Centertel, Era GSM. Następna grupa naszych klientów wywodzi się z branży przemysłowej, szczególnie z energetyki.
Jak wygląda praktyczne zastosowanie rozwiązań oferowanych przez SAS
Institute?
Weźmy dla przykładu branżę telekomunikacyjną. Tutaj główną dziedziną, gdzie stosowane są rozwiązania SAS jest CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientem. Proponujemy firmom tej branży całościowe rozwiązanie, na które składają się: oprogramowanie, usługi wdrożeniowe i konsultingowe oraz szkolenia kadr marketingowych. Naszym celem jest zbudowanie pełnego środowiska (ludzie, narzędzia, systemy), które pozwoli przedsiębiorstwu nie tylko odpowiedzieć na dzisiejsze potrzeby, ale i rosnące wyzwania jutra. Można wyróżnić obszary, do których jest adresowane nasze rozwiązanie – jest to rozwój produktu, analiza sprzedaży i badanie preferencji klientów, segmentacja i profilowanie klienta, credit scoring, cross selling i up selling, zarządzanie kampaniami promocyjnymi, marketing bazodanowy, wykrywanie nadużyć, badanie ryzyka rynkowego i operacyjnego oraz analizy call center.
Inną dziedziną, w której proponujemy kompleksowe rozwiązania, jest Total Financial Management, czyli wsparcie zarządzania finansowego, gdzie głównymi tematami realizowanymi przez nas są: planowanie i prognozowanie, konsolidacja finansowa, monitorowanie dochodowości, alokacja kosztów, zarządzanie gotówką oraz zarządzanie ryzykiem i cały wachlarz narzędzi do wszelkich analiz i raportów finansowych. Nasze produkty doskonale sprawdzają się również w zarządzaniu zasobami kadrowymi, gdzie proponujemy dedykowane analizy i symulacje oraz raportowanie umożliwiające efektywną pracę z danymi kadrowymi, jak np. symulacje płacowe i ich wpływ na całość funkcjonowania firmy, itd. Kolejną dziedziną jest zarządzanie zasobami informatycznymi i telekomunikacyjnymi firmy. Tutaj proponujemy zarządzanie poziomem usług IT, zarządzanie kosztami IT, zarządzanie wydajnością i planowanie pojemności infrastruktury teleinformatycznej. Ponadto oferujemy również rozwiązania dotyczące zarządzania relacjami z dostawcą.
Całość rozwiązań biznesowych spinamy na poziomie zarządu firmy systemem Balanced Scorecard służącym do całościowego mierzenia efektywności przedsiębiorstwa w perspektywach nie tylko finansowej, ale i rynkowej, organizacyjnej i rozwojowej.
Wszystkie nasze rozwiązania są oparte na ujednoliconej architekturze informatycznej – hurtowni danych z pełnym środowiskiem dostarczania informacji. Oferta SAS ewoluuje w stronę całościowego rozwiązania, które pozwala przedsiębiorstwu na bardzo szybkie obsłużenie różnych zagadnień biznesowych i szerokie wsparcie swojego rozwoju, zamiast długotrwałego, pracochłonnego i kosztownego wybierania i wdrażania różnych narzędzi informatycznych.
Czy rozwiązania oferowane przez państwa firmę adresowane są wyłącznie do największych przedsiębiorstw?
Z naszej oferty korzystają firmy różnej wielkości, choć gros klientów stanowią duże firmy, tak jest na całym świecie i w Polsce. Rozwiązania te są jednak całkowicie skalowalne i bardzo dobrze się sprawdzają także w mniejszych firmach. SAS dostosowuje swoją politykę cenową do wielkości firmy, do wielkości zadań przez nią realizowanych. W tym wypadku bardziej istotne od wielkości firmy jest to, jak szybko będzie się ona rozwijać, jaka będzie jej pozycja rynkowa w przyszłości. Propozycja SAS jest wtedy idealnym rozwiązaniem, dziś pomoże usprawnić sferę zarządzania firmą i jej współpracę z klientami, a jutro kiedy stanie się ona większa, będzie miała nie tylko gotowe rozwiązania, ale również infrastrukturę informatyczną i kadrową pozwalającą przyjąć nowe wyzwania.
Obecnie czas stał się dramatycznym czynnikiem rozwoju firm. Nasza oferta wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. Proponujemy gotową architekturę hurtowni danych, gotowy zestaw narzędzi, mamy sztab doskonałych specjalistów. Zbieramy wiedzę ze wszystkich wdrożeń na całym świecie. Do każdego rozwiązania biznesowego proponujemy modele danych, dodajemy modele analiz, żeby użytkownicy mogli jak najszybciej zacząć pracować z informacją, aby stała się ona podstawowym orężem przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej.
Rozmawiał Piotr Janczarek
- Informacje o firmie SAS Polska