Energia XXX
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 66 (6132) 19 marca 2002 r.
Już czas na nowoczesny lobbing branży energetycznej
Jeśli przyjąć, że skuteczność w kreowaniu opinii publicznej jest wynikiem dostarczenia właściwej informacji właściwym ludziom we właściwym czasie, to wszystko wskazuje na to, że najlepszym przykładem takiej skuteczności są nasze dodatki branżowe.
O tym, że ta forma prezentowania różnych gałęzi gospodarki narodowej zyskała sobie w świecie polskiego biznesu trwałe miejsce, świadczy najlepiej fakt, iż od ukazania się pierwszego dodatku z datą 27 lipca 1992 roku,
poświęconego roli informacji przestrzennej, minie już niebawem 10 lat. W tym okresie GEOLAND Consulting International opublikował ogółem 116 dodatkówi, które ukazują się z dużą regularnością, kierując uwagę opinii publicznej na tak podstawowe branże, jak: energia, nafta, gaz, autostrady, ochrona środowiska, łączność i jakość, by ograniczyć się do najczęściej prezentowanej przez nas tematyki. Istotnym walorem naszych dodatków jest moment, w jakim się ukazują, co można uznać za dostarczanie właściwej informacji we właściwym czasie. Dodatki nasze spełniają wieloraką rolę. Po pierwsze, prezentują branże i czołowe firmy stwarzając całościowy obraz wybranej gałęzi gospodarki narodowej. Po drugie, zwracają uwagę opinii publicznej na znaczenie prezentowanych tematów. Po trzecie, dostarczają władzom państwowym i samorządowym podstawy do przemyśleń wielu istotnych decyzji gospodarczych, a więc stanowią element dobrze pojętego lobbingu.
Istotą szeroko pojętego lobbingu jest, jak wiadomo, nie tylko zabieganie o interes własny, ale również wywoływanie swoistego dialogu pomiędzy społeczeństwem i władzą, dlatego ostatnio nie bez podstaw uważa się lobbing za piątą władzę. Lobbing – to również inwestowanie w przyszłość.
Wychodząc naprzeciw najnowszym trendom GEOLAND publikuje swe dodatki w Internecie na własnych stronach. Tworzą one pierwsze w Polsce branżowe sieci wirtualne. Tak więc uzupełnienie informacji o firmie bądź jej produkcie danymi wprowadzonymi do zasobów Internetu sprawia, iż oferta staje się nie tylko pełna, ale i wysoce konkurencyjna. Jak już przekonaliśmy się wielokrotnie, jest to skuteczna droga dotarcia z informacją handlową do milionów potencjalnych klientów. Wszystko to sprawia, iż GEOLAND prowadzi marketing XXI wieku.
Przed gospodarką narodową stoją nowe i wielkie wyzwania, jakie rzuca konieczność dostosowywania się do struktur europejskich. W rozwiązywaniu wynikających stąd problemów o podstawowym znaczeniu dla firm i całych branż będziemy nadal uczestniczyć poprzez eksponowanie tematów stanowiących kompendium aktualnej wiedzy o polskiej gospodarce. Jedynie wiedza stanowić winna podstawę do podejmowania trafnych decyzji w skali firmy, branży i państwa. I tak widzimy swoją rolę w najbliższej przyszłości. n
- Informacje o GEOLAND Consulting International