Już czas na nowoczesny lobbing branży energetycznej

Energia XXX
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 66 (6132) 19 marca 2002 r.

 

Już czas na nowoczesny lobbing branży energetycznej

Jeśli przyjąć, że skuteczność w kreowaniu opinii publicznej jest wynikiem dostarczenia właściwej informacji właściwym ludziom we właściwym czasie, to wszystko wskazuje na to, że najlepszym przykładem takiej skuteczności są nasze dodatki branżowe.

O tym, że ta forma prezentowania różnych gałęzi gospodarki narodowej zyskała sobie w świecie polskiego biznesu trwałe miejsce, świadczy najlepiej fakt, iż od ukazania się pierwszego dodatku z datą 27 lipca 1992 roku,
poświęconego roli informacji przestrzennej, minie już niebawem 10 lat. W tym okresie GEOLAND Consulting International opublikował ogółem 116 dodatkówi, które ukazują się z dużą regularnością, kierując uwagę opinii publicznej na tak podstawowe branże, jak: energia, nafta, gaz, autostrady, ochrona środowiska, łączność i jakość, by ograniczyć się do najczęściej prezentowanej przez nas tematyki. Istotnym walorem naszych dodatków jest moment, w jakim się ukazują, co można uznać za dostarczanie właściwej informacji we właściwym czasie. Dodatki nasze spełniają wieloraką rolę. Po pierwsze, prezentują branże i czołowe firmy stwarzając całościowy obraz wybranej gałęzi gospodarki narodowej. Po drugie, zwracają uwagę opinii publicznej na znaczenie prezentowanych tematów. Po trzecie, dostarczają władzom państwowym i samorządowym podstawy do przemyśleń wielu istotnych decyzji gospodarczych, a więc stanowią element dobrze pojętego lobbingu.

Istotą szeroko pojętego lobbingu jest, jak wiadomo, nie tylko zabieganie o interes własny, ale również wywoływanie swoistego dialogu pomiędzy społeczeństwem i władzą, dlatego ostatnio nie bez podstaw uważa się lobbing za piątą władzę. Lobbing – to również inwestowanie w przyszłość.

Wychodząc naprzeciw najnowszym trendom GEOLAND publikuje swe dodatki w Internecie na własnych stronach. Tworzą one pierwsze w Polsce branżowe sieci wirtualne. Tak więc uzupełnienie informacji o firmie bądź jej produkcie danymi wprowadzonymi do zasobów Internetu sprawia, iż oferta staje się nie tylko pełna, ale i wysoce konkurencyjna. Jak już przekonaliśmy się wielokrotnie, jest to skuteczna droga dotarcia z informacją handlową do milionów potencjalnych klientów. Wszystko to sprawia, iż GEOLAND prowadzi marketing XXI wieku.

Przed gospodarką narodową stoją nowe i wielkie wyzwania, jakie rzuca konieczność dostosowywania się do struktur europejskich. W rozwiązywaniu wynikających stąd problemów o podstawowym znaczeniu dla firm i całych branż będziemy nadal uczestniczyć poprzez eksponowanie tematów stanowiących kompendium aktualnej wiedzy o polskiej gospodarce. Jedynie wiedza stanowić winna podstawę do podejmowania trafnych decyzji w skali firmy, branży i państwa. I tak widzimy swoją rolę w najbliższej przyszłości. n