KEMA – niezawodny partner w trudnych czasach

Jakość – Normalizacja – Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do „RZECZPOSPOLITEJ”.
10 listopada 2008 r.

„Doskonalenie zarządzania to nie tylko nasz zawód, lecz również pasja”

KEMA – niezawodny partner
w trudnych czasach

Jarosław Sołtys,
prezes Zarządu KEMA Quality Polska sp. z o.o.

KEMA od ponad 80 lat towarzyszy klientom, którzy stykają się w swej działalności z wysokim ryzykiem lub chcą sprostać najwyższym międzynarodowym standardom sztuki zarządzania. – Zajmujemy się firmami, które z racji stawianych wobec siebie wysokich wymagań, dążą do doskonałości w zarządzaniu – mówi Jarosław Sołtys, prezes Zarządu spółki.

KEMA Quality Polska
jest częścią światowej sieci KEMA Quality Network, która:

  • certyfikuje systemy zarządzania zgodnie z normami
    ISO 9001:2000,
    ISO 14001:2004,
    OHSAS 18001:2007,
    PN-N-18001:2004,
    ISO 27001:2005,
    ISO/TS 16949,
    ISO 13485:2003,
    TL 9000,
    SA 8000,
    AS 9100,
    SCC/VCA oraz inne,
  • poprzez sieć laboratoriów w Europie, Chinach i USA certyfikuje wyroby w szerokim zakresie dyrektyw i wymagań,
  • prowadzi szkolenia w zakresie doskonalenia zarządzania systemami jakości.

Historia KEMA zaczęła się w Arnhem w Holandii, w 1927 roku, od testowania wyrobów elektrycznych. – Niedawno KEMA podpisała umowę z State Grid Corporation of China dotyczącą zapewnienia jakości pracy największej linii przesyłowej na świecie (6400 MW, 800 kV HVDC), o długości 2100 km – opowiada prezes Sołtys – mamy też światowe uznanie w certyfikacji wyrobów medycznych od aktywnych implantów, po duże urządzenia. Pomagamy zapewnić jakość urządzeniom i systemom, których prawidłowość działania ma wpływ na bezpieczeństwo, zdrowie i życie ludzi.

Z czasem KEMA podjęła się certyfikacji systemów zarządzania. – Naszą kluczową kompetencją jest wysokojakościowe i warte swej ceny auditowanie, będące elementem procesu certyfikacji według międzynarodowych standardów, w tym ISO – dodaje Jarosław Sołtys. – Podejście procesowe w auditowaniu systemów zarządzania, komunikowane przez niektórych jako nowość, KEMA stosuje od kilkunastu lat w Polsce.

W Polsce spółka działa jako KEMA Quality Polska od 1994 roku. Tradycyjnie firma rozpoczęła współpracę z przedsiębiorstwami sektora energetycznego, elektromaszynowego i elektroniki, np. Philipsem. W kolejnych latach pojawili się klienci z innych branż, instytucje publiczne, tj. urzędy administracji państwowej i samorządowej, szpitale, wyższe uczelnie. Zadając istotne dla firm pytania, auditorzy KEMA pokazują, iż przez doskonalenie zarządzania zwiększa się wiarygodność przedsiębiorstwa. – W ten sposób pomagamy naszym partnerom w takim opracowaniu systemu zarządzania, aby interesy wszystkich grup, związanych z funkcjonowaniem firmy, zostały harmonijnie pogodzone. Nasz audit stanowi wartość dodaną dla przedsiębiorstwa – kontynuuje J. Sołtys. Akredytowana m.in. przez Polskie Centrum Akredytacji, spółka spełnia ostre wymagania normy ISO 17021 dotyczące m.in. bezstronności, kompetencji, odpowiedzialności i poufności działania.

Innym nowatorskim pomysłem KEMA jest Klub Pełnomocnika. Stowarzysza on menedżerów, odpowiadających za systemy zarządzania jakością, z ponad 100 firm. W ramach działalności Klubu odbywają się także spotkania otwarte, najbliższe z nich odbędzie się 5 grudnia (szczegóły na stronie www.kema.pl).

Dziś, gdy warunki rynkowe nie należą do najłatwiejszych i padają pytania o to, jak osiągać biznesowe cele, rośnie popyt na dobre zarządzanie. – Arystoteles mawiał, iż „doskonałość jest nawykiem”. Oznacza to, że należy mieć świadomość istoty tego, co się robi, przyjmować cudze punkty widzenia i stale pracować nad zmianami, a przez to doskonalić się. Współpraca z naszą firmą może okazać się na tej drodze bardzo pomocna – twierdzi Jarosław Sołtys, prezes Zarządu KEMA Quality Polska.

Opr. MW

www.kema.pl