Musimy dbać o upodobania klienta

Jakość i Certyfikacja
Dodatek promocyjno-reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
9 listopada 2005 r.

Laureat konkursu Polskiej Nagrody Jakości
w kategorii małych i średnich organizacji produkcyjnych

Musimy dbać o upodobania klienta

Wypowiedź Stanisława Gągały, prezesa Zarządu Gold Drop Sp. z o.o.

Firma Gold Drop istnieje na rynku środków czystości od 1991 roku. W przyszłym roku będzie obchodzić jubileusz XV-lecia działalności, ale już dziś można podsumować ten okres jako czas dynamicznych zmian. Firma zaczynała produkcję w małej 1000-metrowej hali i zatrudniała 9 osób. Dziś posiada 10.000 m2 pod dachem i zatrudnia 175 osób. Sieć logistyczna składa się z 20 autoryzowanych przedstawicielstw handlowych i 16 hurtowni patronackich oraz 3 autoryzowanych przedstawicielstw zagranicznych w Czechach, na Słowacji i Ukrainie. Po wejściu do Unii rozszerzyła działalność handlową na inne kraje europejskie, znacznie zwiększyła eksport do naszych wschodnich sąsiadów. Produkty Złotej Kropli docierają do Francji, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Węgier, Szwecji, Islandii, Gruzji, Azerbejdżanu, Rosji.

14 lat temu nasza oferta składała się z trzech produktów: płynu do szyb Window Plus, płynu do podłóg Floor i do naczyń Lemon Fresh. Dziś asortyment składa się ze 190 produktów GD połączonych w 9 serii i 92 produkty private labels. Warto dodać, że każdy rok działalności zamykał się dodatnim wynikiem finansowym, a wypracowane zyski przeznaczono na kolejne inwestycje.

Co łączy dawny i obecny Gold Drop?

Na przestrzeni lat zmieniały się wymagania rynku, a wraz z nim nasze produkty głównie pod względem specjalizacji zastosowania, ergonomii opakowań oraz identyfikowalnych dla klientów oznakowań. Obok tradycyjnej formy dystrybucji towaru pojawiła się nowoczesna sprzedaż w sklepach wielkopowierzchniowych. Bardzo zmieniły się wymagania w zakresie bezpieczeństwa użytkownika i środowiska naturalnego. Spełnianie wymogów narzuconych prawem traktujemy priorytetowo. Ale to nie wystarczy. Aby liczyć się na rynku, trzeba przede wszystkim dbać o upodobania klientów, obserwować zmiany i szybko na nie reagować.

To, co pozostaje niezmienne od lat, to podejście do jakości produktu oraz filozofia odpowiedzialnego biznesu. Nasze produkty są najwyższej jakości, bo produkowane na bazie surowców biodegradalnych, posiadających wymagane przez Unię certyfikaty. Proces produkcyjny kontrolowany jest systemem ISO 9001:2000 i ISO 14001. Produkt od chwili rozpoczęcia produkcji do momentu złożenia w magazynie jest kilkakrotnie poddawany kontrolom jakościowym. Kontrole te muszą wypaść pozytywnie, by produkt mógł trafić do rąk klienta. A dowodem tego jest to, że od kilku lat reklamacje utrzymują się na stałym niskim poziomie 0,01%. Nasze produkty należą do średniej półki, ich atutem jest więc cena atrakcyjna dla każdej kieszeni, bo nie obłożona kosztami kampanii medialnych.

To, co także nie zmienia się od lat, to podejście do naszych klientów i kontrahentów. Niektórzy z nich współpracują z nami prawie od dziesięciu lat. A to znacznie ułatwia taką współpracę, bo przecież łatwiej pracuje się z kimś, do kogo można mieć zaufanie i kto wnosi swoje doświadczenie jako wartość dodaną do oferty. Utrzymanie z odbiorcami, dostawcami i podwykonawcami partnerskich kontaktów handlowych opartych na zasadach fair play jest nie tylko zapisane w polityce jakości i środowiska, ale przestrzegane na co dzień, m.in. poprzez terminowe regulowanie należności. Potwierdzeniem rzetelności i solidności firmy jest udział w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play” w latach 2000-2005 (5 certyfikatów i dwie statuetki).

Droga do jakości

Jak już wspomniałem, jakość produktów, a także jakość zarządzania jest naszym priorytetem. Jest to proces, który trwa, a rozpoczął się 14 lat temu. W 2000 roku firma wdrożyła ISO 9001, a w 2003 zintegrowała normę jakościową z normą zarządzania środowiskiem ISO 14001. Położenie firmy w pięknym paśmie Beskidu Wyspowego zobowiązuje do podejmowania działań i inwestycji bezpiecznych dla otoczenia. Stąd programy środowiskowe przyjęte dla naszej firmy realizowane są w cyklach rocznych i kilkuletnich. W tym roku najważniejszymi celami środowiskowymi są zmniejszenie ilości powstających odpadów technologicznych i komunalnych (segregacja odpadów); podjęto działania zabezpieczające surowce w magazynach, surowce łatwo palne i transportowane przez przewoźników Gold Drop. Przywiązujemy dużą wagę do szkoleń pracowników na temat znaczenia programów środowiskowych nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale dla miejsca gdzie mieszkamy i pracujemy.

Działania firmy w zakresie działań ekologii i jakości były wielokrotnie nagradzane:

  • Tytuł „Firma Przyjazna Środowisku”: nadany przez prezydenta RP za oczyszczalnię odpadów poprodukcyjnych metodą nanofiltracji,
  • 4 statuetki Najwyższej Jakości Małopolskiej dla płynów do szyb Window Plus, do podłóg Floor, krochmalu Ługa, mleczka do czyszczenia Dix,
  • 5 Złotych Medali Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Wielki Złoty Medal MTP,
  • Wyróżnienie I stopnia Małopolskiej Nagrody Jakości (2000 r.) oraz statuetka Małopolskiej Nike (2003 r.),
  • Wyróżnienie Polskiej Nagrody Jakości (2004 r.) oraz laureat Polskiej Nagrody Jakości (2005 r.)

Wyróżnienia te, a zwłaszcza statuetka Polskiej Nagrody Jakości są dla nas dowodem, że wdrożenie i doskonalenie zasad TQM przynoszą firmie Gold Drop wymierne korzyści organizacyjne i ekonomiczne. n

www.golddrop.com.pl