Najważniejsza jest satysfakcja klienta

Jakość X
IV edycja Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 140 (5913) 18 czerwca 2001 r.

Najważniejsza jest satysfakcja klienta

„Dążeniem Przedsiębiorstwa Transportowo-Spedycyjnego CEMET S.A. jest osiąganie pełnej satysfakcji klienta z usług świadczonych z jakością odpowiadającą standardom światowym przez biura i wszystkie oddziały spółki w całym kraju” – tak brzmią pierwsze słowa polityki jakości firmy dysponującej w Polsce największym potencjałem do transportu, spedycji i sprzedaży materiałów sypkich, która na początku stycznia br. otrzymała certyfikat jakości ISO 9002, dowodząc tym samym, że słowa deklaracji znajdują potwierdzenie w codziennej praktyce działania.

Dzisiejszy poziom usług oferowanych przez Cemet S.A., chociaż udoskonalony w okresie wdrażania systemu jakości, został wypracowany w ciągu ponad 40-letniej historii przedsiębiorstwa. Przez te wszystkie lata firma poprzez stałą rozbudowę swojego potencjału przewozowego, przeładunkowego i magazynowego wyrosła na prawdziwego lidera swej branży. Dbałość o stan taboru kolejowego, fachową i terminową obsługę załadunku i rozładunku oraz czystość ekologiczną podczas tych operacji od dawna jest wyróżnikiem firmy. Dzięki temu na początku lat osiemdziesiątych rozpoczęty został przewóz wagonami cementu luzem na eksport do Niemiec oraz drogą wodną do Szwecji i Danii poprzez oddany do eksploatacji w roku 1985 punkt przeładunkowy na terenie Portu Szczecin.

Szczególne znaczenie dla firmy miał eksport na początku lat 90. w okresie transformacji, kiedy to z uwagi na załamanie w budownictwie zmalało zapotrzebowanie na cement w kraju. Równocześnie gospodarka rynkowa postawiła przed przedsiębiorstwem nowe wyzwania. Przede wszystkim diametralnie zmieniły się warunki działania w stacjach przesypowych, które z wygodnej pozycji sprzedawcy reglamentowanego towaru musiały nagle zacząć zabiegać o klienta. CEMET S.A. nie poprzestał także na dotychczasowej ofercie w zakresie przewozu, ale zaczął poszukiwać nowych możliwości dla wykorzystania posiadanego taboru kolejowego. W efekcie wszystkich podejmowanych działań dzisiejsza oferta CEMET to już nie tylko transport cementu oraz wyrobów wapienniczych luzem od producenta do bezpośrednich odbiorców w kraju i za granicą oraz ich sprzedaż we własnej sieci handlowej, ale także:

  • transport własnymi wagonami sorbentu i innych materiałów sproszkowanych do zakładów energetycznych,
  • transport popiołów lotnych z zakładów energetycznych do cementowni, kopalń i na eksport,
  • dostawy cementu i innych materiałów wagonami w pobliże placu budowy (np. autostrad), przeładunek na samochody i dostawy na plac budowy.

Ponadto znacznemu wzbogaceniu uległa oferta poszczególnych stacji przesypowych, stanowiących własną sieć handlową. Nie tylko został rozszerzony asortyment poprzez wprowadzenie do sprzedaży nowych gatunków cementu i wyrobów wapienniczych, ale także dzięki zakupowi specjalistycznych cementosamochodów zapewniona została możliwość dostarczenia towaru na miejsce wskazane przez klienta. Z kolei rozszerzenie sprzedaży o wyroby workowane pozwoliło na sprostanie wymaganiom tych klientów, którzy albo nie mają własnych silosów, albo kupują te towary w celu dalszej odsprzedaży w hurtowniach materiałów budowlanych.

Zastosowanie do transportu cementu, wyrobów wapienniczych i innych materiałów sproszkowanych luzem, specjalistycznego hermetycznego taboru kolejowego oraz bezpylnych urządzeń załadunkowo-rozładunkowych stawia CEMET S.A. w gronie firm przyjaznych środowisku naturalnemu i stanowi doskonały punkt wyjścia do wdrażania systemu zarządzania środowiskowego wg normy ISO 14001.

OW


01-756 Warszawa, ul. Przasnyska 6a
tel. (022) 633-55-22, fax (022) 639-73-34
e-mail: [email protected]
www.cemet.pl