Naszym celem – komfort od ręki

Jakość – Normalizacja – Certyfikacja
Dodatek promocyjno-reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
10 listopada 2006 r.

Laureat konkursu Polskiej Nagrody Jakości w kategorii wielkich organizacji

Naszym celem – komfort od ręki

Wypowiedź Janusza Honkowicza, prezesa Zarządu Górnośląskiej Spółki Gazownictwa

Górnośląska Spółka Gazownictwa pojawiła się na mapie gospodarczej Polski 1 stycznia 2003 r. Jesteśmy firmą nową jedynie z nazwy, ponieważ dystrybucją gazu zajmujemy się od ponad stu czterdziestu lat. Kontynuujemy bogatą tradycję dwóch oddziałów gazowniczych Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa S.A. w Warszawie, tj. Zakładu Gazowniczego w Opolu i Górnośląskiego Zakładu Gazowniczego w Zabrzu.

Rozbudowanym systemem gazociągów dostarczamy doskonały nośnik energetyczny do prawie 1,3 mln mieszkańców województw śląskiego i opolskiego oraz częściowo małopolskiego, łódzkiego i świętokrzyskiego. Świadczymy również usługi dla ludności i podmiotów gospodarczych w zakresie gazownictwa oraz realizujemy zadania zapewniające bezpieczną eksploatację sieci gazowych przy zachowaniu najwyższych norm jakościowych, w celu zadowolenia klientów.

Łącznie eksploatujemy blisko 19 tys. km sieci dystrybucyjnej oraz prawie 600 km przesyłowej sieci gazowej wysokiego ciśnienia. Rocznie sprzedajemy ponad 1.300 mln m3 gazu.

Jakość w procesach

Zarządzanie procesowe w firmie wspieramy Zintegrowanym Systemem Zarządzania Jakością, Środowiskowego i BHP. Jest on zorientowany na ciągłe doskonalenie standardów obsługi klienta. Posiada zdolność szybkiej reakcji na zmiany rynku oraz adaptacji do zmian w przepisach obowiązującego prawa.

Posiadamy Certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskowego, Bezpieczeństwem i Higieną Pracy oraz Międzynarodowy Certyfikat IQNET według standardów ISO. Potwierdzają one, że spełniamy wymagania norm PN-EN ISO 9001, PN-N-18001, PN-EN ISO 14001 w zakresie zakupu, sprzedaży i dystrybucji gazu ziemnego oraz obsługi klientów w tym zakresie, a także działań na rzecz ochrony środowiska, poprawy warunków pracy i ochrony zdrowia pracowników. Od momentu wdrożenia ZSZ postawiliśmy sobie za cel sprostanie wymaganiom modelu EFQM. Potwierdzeniem naszych starań są nagrody jakości.

Obecnie wdrażamy nowoczesne rozwiązania systemowe umacniające pozycję rynkową firmy oraz służące osiągnięciu pełnego zadowolenia naszych klientów. W obszarze finansowo-księgowym wykorzystujemy nowoczesne instrumenty, takie jak Zintegrowany System Zarządzania mySAP Business Suite. Wdrożyliśmy system dyspozytorski GazTel i system informacji przestrzennej GIS. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju informatyki. Wszystkie terenowe jednostki połączone są rozległą siecią WAN. Działa nowoczesne Data Center, a działające w spółce Centrum Korespondencji Masowej pozwala na drukowanie faktur, druków i innych materiałów promocyjnych używanych w bieżącej działalności firmy.

Komfortowe rozwiązania w zgodzie z jakością

Na co dzień budujemy i utrzymujemy z klientami trwałe i stabilne relacje partnerskie dzięki wysokiej jakości kompleksowemu systemowi technicznej i handlowej obsługi klientów oraz programowi KOMFORT OD R KI. Program ten dostosowuje świadczone przez spółkę usługi do indywidualnych potrzeb poszczególnych grup klientów. Do dyspozycji klientów biznesowych są w pełni mobilni doradcy techniczno-handlowi. Za relacje z klientami strategicznymi odpowiadają dostępni 24 godziny na dobę pełnomocnicy ds. obsługi kluczowych klientów. Do współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego powołaliśmy koordynatorów, którzy wspierają miasta i gminy w zakresie tworzenia i uaktualniania planów zagospodarowania przestrzennego oraz tworzenia planów zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe dla gmin. Dzięki portalowi internetowemu www.gaz.zabrze.pl/komfort uczestnicy programu posiadają pełny dostęp do historii swojego rachunku. Klienci indywidualni obsługiwani są w 41 terenowych jednostkach handlowej obsługi klienta, zlokalizowanych w większych miastach na całym terenie działania GSG.

W swoich strukturach posiadamy pogotowie gazowe, czynne 24 godziny na dobę, które natychmiast reaguje na wszelkie informacje o awariach na sieciach gazowych i układach pomiarowych, instalacjach gazowych u klientów.

Realizujemy szeroko rozumianą politykę ekorozwoju, dostarczając doskonały ekologiczny nośnik energii i zachęcając do korzystania z niego do celów grzewczych, by eliminować uciążliwy dla środowiska na Śląsku problem niskiej emisji zanieczyszczeń.

Największą wartością spółki są ludzie

Jednym z podstawowych źródeł stabilności i sukcesu naszej firmy jest przestrzeganie norm etycznych i przyjętych wzorców zachowań przez pracowników. Harmonizacja zasad ich postępowania z uznawanymi wartościami i normami etycznymi służy zwiększaniu poziomu zadowolenia klienta oraz pozytywnemu postrzeganiu jej przez otoczenie. Ważne dla firmy wartości są wspierane przez wdrożony system motywacyjny. Jego częścią składową jest m.in. system okresowych ocen pracowników. Prowadzimy także badania satysfakcji pracowników, a analiza ich wyników służy podejmowaniu działań doskonalących, poprawiających zarządzanie organizacją.

Poza prowadzoną działalnością biznesową wspieramy ośrodki służby zdrowia i fundujemy stypendia naukowe dla młodzieży uczącej się, a także umożliwiamy jej odbywanie praktyk studenckich i zawodowych. Aktywnie wspieramy również władze samorządowe poprzez współuczestnictwo w akcjach na rzecz środowiska społeczności lokalnej.

Szeroko pojęta jakość w GSG obejmuje nie tylko doskonalenie usług, lecz także jakość pracy, procesów i systemów wytwórczych, marketingowych, informacyjno-decyzyjnych i biznesowych zorientowanych na zaspokajanie potrzeb klientów i pracowników. Swoją codzienną działalność opieramy na wartościach umożliwiających sprawne funkcjonowanie w warunkach gospodarki rynkowej. Satysfakcja klientów, wysoka efektywność gospodarowania, przyjazne miejsce pracy i ochrona środowiska to składowe elementy gwarantujące naszej firmie miejsce na krajowym rynku energetycznym.

Mając na uwadze, że sukces Górnośląskiej Spółki Gazownictwa zawdzięczamy w głównej mierze klientom, chciałbym im podziękować za obdarzenie nas zaufaniem, a wszystkim naszym pracownikom wyrazić wdzięczność za trud i poświęcenie w umacnianiu wiarygodności i pozycji naszej firmy na rynku mediów energetycznych. n


Górnośląska Spółka Gazownictwa
Sp. z o.o.

41-800 Zabrze, ul. Szczęść Boże 11
tel. 032 373 50 00, fax 032 271 78 01
www.gaz.zabrze.pl