Nowa jakość w telefonii stacjonarnej

Energia XXIV cz. 1
10 lat Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A.
50 lat służb dyspozytorskich

Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 214 (5684) 13 września 2000 r.

Nowa jakość w telefonii stacjonarnej
Linie telefoniczne DIALOG

 

DIALOG powstał w 1997 roku. Powołały go do życia dwa giganty polskiego biznesu: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., firma zarządzająca krajowym systemem elektroenergetycznym oraz KGHM Polska Miedź S.A. – 5. na świecie producent miedzi. Wśród firm założycielskich była także Tel – Energo, spółka posiadająca największą w Polsce sieć światłowodów. Firmy te już wcześniej inwestowały w branżę telekomunikacyjną: posiadają udziały w Polkomtelu, operatorze sieci telefonii komórkowej Plus GSM, a Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. niedawno utworzyły spółkę Niezależny Operator Międzymiastowy, która otrzymała koncesję na świadczenie usług telefonii międzymiastowej.

DIALOG posiada koncesje ministra łączności na świadczenie powszechnych usług telekomunikacyjnych w 9 regionach obejmujących byłe województwa: wrocławskie, wałbrzyskie, jeleniogórskie, legnickie, zielonogórskie, elbląskie, łódzkie, bielskie oraz 17 podwarszawskich gmin. Obszar ten, stanowiący około 13% powierzchni Polski, zamieszkany jest przez ponad 6 milionów ludzi, czyli około 16% populacji kraju. Na tym terenie do końca 2001 roku DIALOG jest drugą obok Telekomunikacji Polskiej firmą oferującą stacjonarne usługi telekomunikacyjne. Prowadzenie intensywnych prac inwestycyjnych na tak rozległym obszarze nie byłoby możliwe bez mocnego wsparcia akcjonariuszy firmy. Kapitał akcyjny po ostatnim podwyższeniu wynosi 280 milionów złotych. O zaufaniu, jakim obdarzają spółkę instytucje finansowe, świadczy kredyt na sumę 150 milionów euro udzielony DIALOGOWI przez międzynarodowe konsorcjum 13 banków.

Linie telefoniczne DIALOG to konkurencyjna cena i niezawodna jakość. W 1999 roku średni czas usunięcia uszkodzeń wyniósł 0,5 dnia, zaś wskaźnik sprawności ich usuwania ponad 87%. Stopa błędnych połączeń w sieci lokalnej i strefowej wyniosła 0%. Cyfrowe centrale pozwalają zaproponować wszystkim abonentom szeroki wachlarz usług dodatkowych, które podwyższają możliwości praktycznego wykorzystania telefonu, m.in. skrócone wybieranie, przekazywanie wywołań, połączenie trójstronne i oczekujące, gorącą linię, blokowanie wybranych połączeń wychodzących oraz budzenie jednorazowe lub regularne. Abonenci DIALOGU mogą korzystać z poczty głosowej, do niedawna znanej tylko posiadaczom telefonów komórkowych. Poczta głosowa pozwala na nagrywanie i odtwarzanie informacji, a także przyjmowanie faksów. Wiadomość zostanie odebrana nawet wtedy, gdy numer jest zajęty podczas długiej rozmowy lub korzystania z internetu. Informacje nagrane na skrzynkę głosową mogą być odsłuchane w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca świata. Poczta głosowa DIALOG DOM to jedna skrzynka. DOM+ daje możliwość konfiguracji osobnych podskrzynek dla każdego z członków rodziny. Oferta dla firm zawiera z kolei konta pozwalające na odbieranie i przechowywanie faksów. Osobom oczekującym na telefon

DIALOG proponuje skrzynki wirtualne. Konto założone w centrali pozwala na nagrywanie wiadomości, które mogą być odsłuchane z dowolnego telefonu, na przykład z budki telefonicznej. Zawartość wirtualnych skrzynek pocztowych jest chroniona indywidualnym hasłem dostępu.

O wysokiej jakości linii telefonicznych DIALOG świadczy także fakt, że każdy abonent może mieć zainstalowane łącze isdn. DIALOG isdn to cyfrowa autostrada telekomunikacyjna, oferująca nieporównywalnie większą przepływność sieci niż tradycyjne łącza analogowe. Na łączach isdn, podobnie jak na autostradzie, ruch odbywa się jednocześnie na co najmniej dwóch pasach, przez co prędkości transmisji danych są znacznie wyższe od osiąganych na „jednopasmowych drogach” analogowych. Możliwe jest równoczesne prowadzenie rozmowy telefonicznej i korzystanie z internetu. DIALOG isdn pozwala także na realizację połączeń wideofonicznych pomiędzy dwoma użytkownikami lub w systemie wideokonferencji. Innym obszarem wykorzystania DIALOG isdn jest praca poza biurem z dostępem do wszelkich koniecznych danych znajdujących się w zasobach firmy. Branże, w których DIALOG isdn znajduje szczególne zastosowanie to bankowość, gdzie isdn wspiera system obsługi kart kredytowych, media, gdzie ważny jest szybki przesył informacji w formie głosu i obrazu oraz medycyna, gdzie DIALOG isdn umożliwia wysokospecjalistyczne wideokonsultacje z ośrodkami medycznymi na całym świecie.

W marcu 2000 roku DIALOG otrzymał koncesję na świadczenie usług internetowych i transmisje danych na terenie całej Polski. Od lipca trwa pilotażowy program dostępu do internetu – kilkuset abonentów we Wrocławiu za darmo testuje internetową ofertę firmy. Komercyjne wdrożenie oferty jest planowane na jesień bieżącego roku, najpierw w regionie wrocławskim, potem na pozostałych obszarach koncesyjnych. DIALOG realizuje inwestycję w ogólnopolską sieć dodzwanianego dostępu do internetu bazując na sprzęcie Cisco Systems. Wartość kontraktu wyniesie 2,5 mln USD.

W dobie kiedy obok informacji drugą cenną wartością jest oszczędność czasu i szybkość załatwiania spraw, DIALOG zapewnia światowe standardy obsługi klienta. Obok tradycyjnych Biur Obsługi Klienta działa nowoczesne Telecentrum, gdzie pod bezpłatnym numerem telefonu 0800 424548 można dowiedzieć się wszystkiego o zasięgu sieci, możliwościach podłączenia, ofertach specjalnych i taryfach. Można także aktywować usługi dodatkowe. W przyszłości w Telecentrum będzie można załatwić większość spraw związanych z instalacją telefonu oraz obsługą rachunku.

logo

Plac 1 Maja 1 / 2
50-136 Wrocław
telecentrum 0800 424548
http://www.dialogok.pl