Operator sieci Era wyróżniony w konkursie Polskiej Nagrody Jakości

Jakość XIII
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 263 (6340) 12 listopada 2002 r.


Polska Telefonia Cyfrowa

Operator sieci Era wyróżniony w konkursie Polskiej Nagrody Jakości

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. – operator sieci Era – jest jedyną firmą telekomunikacyjną uhonorowaną w konkursie Polskiej Nagrody Jakości. PTC zdobyła wyróżnienie I stopnia.

Polska Nagroda Jakości to wyjątkowe wyróżnienie, które otrzymuje organizacja za wprowadzenie filozofii Total Quality Management (TQM), czyli zarządzania przez jakość. Polska Nagroda Jakości stała się najbardziej prestiżową nagrodą w Polsce, promując nowoczesne metody zarządzania. Wielką nobilitacją jest już udział w finale konkursu PNJ.

Polska Nagroda Jakości jest wzorowana na Europejskiej Nagrodzie Jakości, przyznawanej przez EFQM (European Foundation for Quality Management). Europejska Fundacja Zarządzania Jakością skupia 800 przedsiębiorstw. Istnieje od 14 lat, jej działania wspiera Komisja Europejska. Do EFQM należą wielkie korporacje telekomunikacyjne, m.in. Deutsche Telekom, Panafon, Nokia, British Telecommunications, Siemens czy Ericsson. Polska Telefonia Cyfrowa jest pierwszą polską firmą telekomunikacyjną, która znalazła się w tej prestiżowej organizacji i jednocześnie siódmym z rzędu polskim przedsiębiorstwem w EFQM.

Udział Polskiej Telefonii Cyfrowej w konkursie Polska Nagroda Jakości jest konsekwencją stałego zaangażowania firmy w Zarządzanie przez Jakość. W 2001 r. PTC została przyjęta do EFQM. Liczna grupa pracowników ze wszystkich pionów firmy przeszła szkolenie w zakresie zasad popularyzowanych przez EFQM. Specjalny zespół stworzył ponadstustronicowy dokument, opisujący działalność PTC i będący źródłem informacji dla sędziów nagrody. W przygotowaniu wniosku o nagrodę PTC nie korzystała z konsultantów i wsparcia zewnętrznego. Dzięki zaangażowaniu pracowników ze wszystkich poziomów zarządzania, udało się nam spopularyzować i zastosować Model Doskonałości EFQM w całej naszej organizacji. Aby wypróbować nasze podejście i uzyskać niezależną ocenę ekspertów, dokonaliśmy samooceny i wystartowaliśmy w konkursie Polskiej Nagrody Jakości. Zdobyliśmy wyróżnienie, a także określiliśmy obszary, w których możemy się doskonalić. Znaleźliśmy wśród pracowników osoby mające wiedzę i doświadczenie w zakresie Modelu Doskonałości EFQM i tworzenia aplikacji – powiedziała Dorota Kraskiewicz-Zych, dyrektor Departamentu Jakości i Audytu Wewnętrznego PTC. Samoocenę, czyli etap poprzedzający ubieganie się o nagrodę, przeprowadził zespół składający się z przedstawicieli kadry kierowniczej, mających najlepszą znajomość działalności spółki. n