Jakość – Normalizacja – Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do „RZECZPOSPOLITEJ”.
10 listopada 2008 r.
Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska
Jakość wody w naszych kranach i jej ocena przez mieszkańców to bardzo newralgiczny obszar. W Gdańsku nie musimy się wstydzić, powiem więcej, nie mam żadnych obaw co do jakości gdańskiej wody. Decyzja sprzed kilkunastu laty o sprywatyzowaniu gdańskich wodociągów okazała się uzasadniona. Dzisiaj mamy w Gdańsku niezwykle ciekawy przykład partnerstwa publiczno-prywatnego, w którym Miasto poprzez spółkę właścicielską prowadzi inwestycje, a operator sieci, czyli Saur Neptun Gdańsk gwarantuje wysoki poziom jej eksploatacji.
Dwa lata temu spółka zintegrowała wszystkie dotychczas posiadane systemy zarządzania jakością w jeden system QSE. Te, które wdrożono ostatnio w SNG, należą do szczególnej grupy norm, powstały z myślą o firmach wodociągowych. To, co mnie cieszy najbardziej, to zwrócenie uwagi na relacje z klientami, a największym klientem SNG jest Gmina Miasta Gdańsk, czyli wszyscy jego mieszkańcy.
Gdański model zarządzania usługami wodociągowo-kanalizacyjnymi jest dzisiaj naśladowany w innych miastach, choćby w Sopocie czy w Łodzi. SNG aktywnie uczestniczy w życiu publicznym, wspiera gdański sport i kulturę. Chyba nie ma większego wydarzenia kulturalnego w naszym mieście bez udziału tej spółki. Od tego roku klub piłkarski Lechia Gdańsk, wspierany przez SNG, powrócił w szeregi ekstraklasy. Od wielu lat spółka organizuje debaty publiczne. Warto dodać, że jest ich prekursorem, co szczególnie sobie cenię jako element budowania społeczeństwa obywatelskiego. n
Jakość – Normalizacja – Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do „RZECZPOSPOLITEJ”.
10 listopada 2008 r.
Paweł Adamowicz, Mayor of Gdańsk
The quality of the water in our faucets – and the way in which residents evaluate it – is a very sensitive issue. In Gdańsk, we have nothing to be ashamed of. I’ll put it another way: I have no worries as to the quality of water in Gdańsk. The decision made years ago to privatize the water utilities in Gdańsk turns out to be justified. Today, we have in Gdańsk an unusually interesting example of a public-private partnership: one in which the City, through a holding company, is the investor and the operator, Saur Neptun Gdańsk, guarantees high standards of service.
Two years ago, the company integrated all of its quality management systems into one QSE system. The standards recently implemented by SNG belong to a specific set of norms, which were designed with water companies in mind. What pleases me most about this is that the adoption of the new standards places a new focus on relations with customers. And SNG’s biggest customer is the Municipality of the City of Gdańsk – in other words, all of the city’s residents. The Gdańsk model of managing water services is being copied in other cities, like in Sopot and Łódź. SNG is actively involved in the local community and it supports sports and culture in Gdańsk. I doubt there is any major cultural event in our city that takes place without the participation of SNG. This year, the local football club Lechia Gdańsk, with the sponsorship of SNG, returned to the ranks of the Ekstraklasa league. For many years, the company has organized public debates. It is worth adding that the company is an initiator of these debates, something which I particularly value as an element towards building a society with an involved citizenry. n