Propagujemy cenne inicjatywy i doświadczenia

Programy Certyfikujące Instytutu Zarządzania
Dodatek lobbingowy do RZECZPOSPOLITEJ.
6 grudnia 2007 r.

Propagujemy cenne
inicjatywy i doświadczenia

Instytut Zarządzania jest niezależną organizacją menedżerską, stawiającą sobie za cel podejmowanie inicjatyw podnoszących poziom zarządzania w Polsce. W harmonogramie projektów realizowane są m.in. Programy Certyfikujące: „Firma Przyjazna Klientowi”, honorujący firmy, które budują profesjonalne relacje ze swoimi klientami oraz drugi „Inwestor w Kapitał Ludzki”, mający na celu nagrodzenie firm i instytucji wdrażających innowacyjne działania skierowane na rozwój kompetencji personelu.

Instytut Zarządzania, twórca ww. Programów Certyfikujących, znacznie wyprzedził rzeczywistość i zwrócił uwagę na to, że inwestowanie w pracownika to inwestowanie w przyszłość. Jednocześnie profesjonalne zarządzanie obszarem obsługi klienta wymaga świadomych działań personelu. Wysoka jakość obsługi klienta bezpośrednio przekłada się na sprzedaż usług oraz produktów.

Celem Programów jest propagowanie najcenniejszych inicjatyw i najlepszych doświadczeń praktycznych w zakresie zarządzania polityką personalną i zarządzania relacjami z klientem oraz dotarcie do wszystkich firm i instytucji rządowych i pozarządowych z całej Polski, wskazanie dobrych praktyk oraz dokonanie obiektywnej i niezależnej oceny, jak firma buduje relacje z klientami i inwestuje w rozwój kompetencji swoich pracowników.

Programy Certyfikujące cieszą się zainteresowaniem najwyższych władz państwowych. Patronat honorowy od pierwszych edycji objęła profesor Danuta HŁübner, Komisarz ds. Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej, podkreślając, iż tego typu wydarzenia są społecznie potrzebne dla rozwoju gospodarki i biznesu naszego kraju. Realizację ww. Programów wspiera wiele środowisk i instytucji, które wspomagają je merytorycznie i medialnie. Obecnie Programy realizowane są pod patronatem merytorycznym Ośrodka Certyfikacji i Opiniowania i Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz szeregu prestiżowych uczelni, w tym Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szkoły Głównej Handlowej, jak również profesjonalnych firm doradczych i instytucji, które wspierają nas merytorycznie.

Nad całością inicjatywy Instytutu Zarządzania czuwa Kapituła Programu, w skład której wchodzą przedstawiciele instytucji rządowych i pozarządowych, środowisko akademickie, firmy szkoleniowo-doradcze, firmy badawcze oraz eksperci – praktycy mający na co dzień styczność z kreowaniem polityki personalnej oraz strategii zarządzania relacjami z klientem.

Od pięciu lat Instytut Zarządzania, poprzez realizację Programów Certyfikujących: Inwestor w Kapitał Ludzki oraz Firma Przyjazna Klientowi, promuje inicjatywy służące rozwojowi pracowników firm, urzędów i instytucji, nagradzając je za profesjonalną politykę personalną oraz wysoki poziom obsługi klienta. Działania te skutkują podnoszeniem standardów w ww. zakresach w organizacjach, które przystępując do Programu motywują kolejne, które idąc za przykładem planują poddanie się procesowi certyfikującemu.

Do Programów przystępują duże przedsiębiorstwa, w których nad rozwojem najcenniejszego kapitału, jakim są ludzie oraz poziomem obsługi klienta, pracują sztaby specjalistów, jak i małe firmy, gdzie jakość warunków pracy i zespołu zależy bezpośrednio od właściciela.

Spośród 100 firm zgłoszonych do III edycji Programu Certyfikującego Firma Przyjazna Klientowi, podczas uroczystej Gali (29.06.2007 r.), godłem nagrodzono trzydzieści firm, natomiast dziewięć firm otrzymało wyróżnienia. Wśród laureatów znalazły się zarówno duże organizacje z kapitałem zachodnim, jak też małe, rodzime firmy lansujące polskie produkty.

Wiele firm decyduje się na udział w Programie Certyfikującym po raz kolejny. Świadczy to o prestiżu Godła „Firma Przyjazna Klientowi” oraz wymiernych korzyściach uzyskanych przez laureatów wcześniejszych edycji. Odznaczone firmy wykorzystują symbol Godła w celach marketingowych m.in. przy procesach sprzedażowych, we wszelkich materiałach informacyjnych kierowanych do wewnątrz i na zewnątrz firmy.

W dotychczas przeprowadzonych pięciu edycjach Programu Inwestor w Kapitał Ludzki, chęć udziału zgłosiło ponad 700 firm i instytucji ze wszystkich sektorów i branż, a 189 firm uhonorowano Godłem, które wspomaga prestiż firmy i umacnia jej pozycję na rynku pracy. Natomiast w Programie Certyfikującym Firma Przyjazna Klientowi łącznie w trzech edycjach wzięło udział 550 firm.

Ogromne zainteresowanie firm i instytucji certyfikatami Instytutu Zarządzania oraz sztuką zarządzania personelem i budowaniem profesjonalnych relacji z klientami daje nadzieję, że świadome inwestycje w rozwój kompetencji pracowników sprawią, że wartość firm będzie budowana na solidnych podstawach, a dobrem eksportowym Polski będą produkty ludzi, a nie oni sami.

Dzięki Programom Certyfikującym: Inwestor w Kapitał Ludzki i Firmie Przyjaznej Klientowi, Instytut Zarządzania chce zwracać uwagę na rolę pracowników w budowaniu wartości firmy i podnoszeniu standardów zarządzania kapitałem ludzkim i jakością obsługi klienta.

Program Certyfikujący Inwestor w Kapitał Ludzki jest pierwszym etapem międzynarodowego certyfikatu Investors in People. Instytut Zarządzania chciałby wspomóc firmy w dążeniu do podnoszenia standardów zarządzania, dlatego wspólnie z polskim oddziałem IIP będzie organizował otwarte seminaria, na które w pierwszej kolejności będą zapraszani laureaci Programu Inwestor w Kapitał Ludzki.

Zapraszamy do udziału w Programach Certyfikujących Instytutu Zarządzania.

Magdalena Niedzielska
kierownik Programów Certyfikujących Instytutu Zarządzania

Laureaci III edycji Firmy Przyjaznej Klientowi

  • AIG Credit S.A./AIG Bank Polska S.A. (nagrodzeni poraz 3)
  • Bank Zachodni WBK S.A.
  • Centrum Badań Jakości Sp. z o.o. (2)
  • Centrum Tłumaczeń i Obsługi Konferencji Lidex (3)
  • Clico Sp. z o.o.
  • Direct Communication Sp. z o.o.
  • DPD Polska Sp. z o.o. (dawny Masterlink Express Sp. z o.o.)
  • Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. (2)
  • Gaspol S.A.
  • Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.
  • Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku (2)
  • Inter Mind Sp. z o.o.
  • Ista Polska Sp. z o.o.
  • Jantar Sp. z o.o.
  • Jet Events Sp. z o.o. (3)
  • Kredyt Bank S.A.
  • KRUK S.A.
  • Lecce Pen Polska Sp. z o.o.
  • Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.
  • McDonald’s Polska Sp. z o.o
  • „Natalia Gold” Józef Czerniejewski
  • Ośrodek Szkolenia PAS Piotr Lewandowski
  • Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Mac-Graf” Jolanta Bela-Synowiec
  • SAS Institute Sp. z o.o. (2)
  • Sigmakalon Deco Polska Sp. z o.o. (2)
  • STALPROFIL S.A.
  • Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (2)
  • Vattenfall Customer Services Poland Sp. z o.o.
  • Viessmann Sp. z o.o.
  • Wodociągi i Kanalizacja „Hydrokom” Sp. z o.o. w Kluczborku

Firmy wyróżnione w III edycji FPK

  • ADRIAN Fabryka Rajstop Małgorzata Rosołowska-Pomorska
  • CONSOLIS Polska Sp. z o.o.
  • Eniro Polska Sp. z o.o.
  • e-petrol.pl Sp. z o.o.
  • INVEST KOMFORT S.A.
  • Neotel Communications Polska Sp. z o.o.
  • Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji „WARTA” S.A.
  • Urząd Miasta Płocka
  • Wydawnictwo Wiedza i Praktyka n

 

www.instytut.org.pl