Spełniamy wymagania Unii Europejskiej

Energia XXXVII / Ochrona Środowiska XIX
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 294 (6674) 18 grudnia 2003 r.

Spełniamy wymagania Unii Europejskiej

Rozmowa z Piotrem Szynalskim, prezesem Zarządu Energetyki Kaliskiej SA

Energetyka Kaliska SA podejmuje w ostatnich latach wiele inwestycji mających na celu udoskonalenie systemów zarządzania. Czemu one służą?

Wdrażanie nowoczesnych systemów i metod zarządzania jest działaniem niezbędnym w perspektywie integracji z Unią Europejską. Wymagania stawiane polskiej elektroenergetyce skłaniają nas do intensywnego wprowadzania nowoczesnych rozwiązań w zakresie zarządzania i komunikacji.

Wdrażana przez nas Strategiczna Karta Wyników jest jednym z takich rozwiązań. Profesjonalne podejście do kierowania firmą oraz szacunek dla obecnych i przyszłych klientów to bodźce skłaniające nas do inicjowania przedsięwzięć rozwojowych. Dodatkowym czynnikiem mobilizującym jest także zbliżająca się liberalizacja rynku energii elektrycznej. Funkcjonowanie w nowych, konkurencyjnych warunkach rynkowych wymagać będzie znacznego zaawansowania technologicznego. Nowoczesne muszą być metody i systemy zarządzania przedsiębiorstwem oraz jego zasobami. Posiadamy już spore doświadczenia w tej materii, które zamierzamy wykorzystać dla dalszej ekspansji gospodarczej.

Strategiczna Karta Wyników pozwala na współuczestnictwo kadry kierowniczej oraz wszystkich pracowników w realizacji strategii spółki. Pierwszym dostrzegalnym rezultatem prac nad Kartą stała się modyfikacja misji i celów strategicznych Energetyki Kaliskiej SA. Skoncentrowaliśmy się na kilku elementach działania, wyznaczyliśmy najistotniejsze kierunki dalszego rozwoju. Przeprowadzamy zatem od pewnego czasu reorientację funkcjonowania spółki na potrzeby aktualnych i potencjalnych klientów. W niedalekiej przyszłości planujemy zwiększenie sprzedaży energii elektrycznej na rynku krajowym dla odbiorców indywidualnych i przemysłowych. Zamierzamy podnieść poziom sprzedaży usług z prowadzonej przez nas działalności dodatkowej. W planach nadal pozostawiamy silne wejście na rynek mediów multienergetycznych, jak telekomunikacja, ciepło, gaz i woda. Z kolei podnoszeniu standardów dostaw energii elektrycznej towarzyszy i będzie towarzyszyć coraz efektywniej wzrost sprawności procesów zarządzania przedsiębiorstwem.

Jakich efektów oczekujecie od Strategicznej Karty Wyników?

Efekty oczekiwane są już w pewnej mierze dostrzegalne. Prace wdrożeniowe wymagały opracowania szczegółowych celów na wszystkich poziomach strukturalnych Energetyki Kaliskiej SA. Ułatwiło to globalne zrozumienie misji firmy w jej środowisku wewnętrznym. Pracownicy doskonale znają cele strategiczne spółki, ponieważ sami brali udział w ich określaniu. Dzięki rozdzieleniu zadań i dzięki dokładnemu ich opisaniu za pomocą mierzalnych wskaźników, menedżerowie najwyższego szczebla bezpośrednio mogą kontrolować stopień realizacji celów strategicznych, ustalać plany strategiczne, konstruować budżety itp.

Spodziewanym efektem wprowadzenia Strategicznej Karty Wyników będzie również lepszy przepływ informacji o celach organizacji i stopniu ich realizacji, a przez to zrozumienie wpływu poszczególnych jednostek organizacyjnych i pojedynczych pracowników na realizację misji firmy.

Rozpoczęliście także wdrażanie normy PN-EN ISO 9001:2001.

Stałe doskonalenie systemu zarządzania jakością, a co za tym idzie – pragnienie zaspokojenia obecnych i potencjalnych oczekiwań klientów, skłoniły nas do rozpoczęcia prac wdrożeniowych normy
PN-EN ISO 9001:2001. Ta inwestycja niesie ze sobą wiele korzyści jeszcze w początkowym okresie jej uruchamiania. Kierownictwo firmy otrzymuje wsparcie w realizacji strategii przedsiębiorstwa. Liczne udoskonalenia organizacyjne oraz dokonane usprawnienia w komunikacji wewnętrznej dostrzegalne są już obecnie. Określone korzyści osiągamy także na etapie przypisywania wymagań normy do operacji organizacji. Budowany w spółce System Zarządzania Jakością jest narzędziem skutecznie wspomagającym kompleksową identyfikację istotnych elementów pracy w Energetyce Kaliskiej SA. Jego działanie wzmocnione zostało przez efektywne audytowanie i przegląd funkcjonowania systemu zarządzania jakością, kształtujących ostatecznie jakość wyrobu. Szczególny nacisk kładziemy również na działania związane z rozpoznawaniem potrzeb klientów i podnoszeniem poziomu ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług.

Uzyskanie certyfikacji zaplanowaliśmy na koniec kwietnia 2004 roku, tuż przed wstąpieniem Polski w struktury Unii Europejskiej. W ten sposób Zarząd Energetyki Kaliskiej SA daje kolejny sygnał, że nasze przedsiębiorstwo spełnia wysokie wymagania unijne.

Pozwolę sobie na zakończenie pogratulować Energetyce Kaliskiej SA Złotej Statuetki „Fair Play”.

Dziękuję. Cieszę się, że nasza działalność doceniana jest wieloma nagrodami, bo to świadczy o naszej rzetelności i skuteczności rynkowej. Energetyka Kaliska SA od zawsze kieruje się zasadami etyki i kultury, przy jednoczesnej dbałości o dobre wyniki ekonomiczne oraz jakościowe. Jesteśmy pewnym, godnym zaufania partnerem gospodarczym – i to właśnie doceniła kapituła programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, przyznając nam Złotą Statuetkę.

Rozmawiał Marcin Nowak

Energetyka Kaliska Spółka Akcyjna
62-800 Kalisz, al. Wolności 8
tel. (062) 765 81 00, fax (062) 765 83 00
e-mail: [email protected]

 

Spełniamy wymagania Unii Europejskiej

Energia XXXVII / Ochrona Środowiska XIX
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 294 (6674) 18 grudnia 2003 r.

Spełniamy wymagania Unii Europejskiej

Rozmowa z Piotrem Szynalskim, prezesem Zarządu Energetyki Kaliskiej SA

Energetyka Kaliska SA podejmuje w ostatnich latach wiele inwestycji mających na celu udoskonalenie systemów zarządzania. Czemu one służą?

Wdrażanie nowoczesnych systemów i metod zarządzania jest działaniem niezbędnym w perspektywie integracji z Unią Europejską. Wymagania stawiane polskiej elektroenergetyce skłaniają nas do intensywnego wprowadzania nowoczesnych rozwiązań w zakresie zarządzania i komunikacji.

Wdrażana przez nas Strategiczna Karta Wyników jest jednym z takich rozwiązań. Profesjonalne podejście do kierowania firmą oraz szacunek dla obecnych i przyszłych klientów to bodźce skłaniające nas do inicjowania przedsięwzięć rozwojowych. Dodatkowym czynnikiem mobilizującym jest także zbliżająca się liberalizacja rynku energii elektrycznej. Funkcjonowanie w nowych, konkurencyjnych warunkach rynkowych wymagać będzie znacznego zaawansowania technologicznego. Nowoczesne muszą być metody i systemy zarządzania przedsiębiorstwem oraz jego zasobami. Posiadamy już spore doświadczenia w tej materii, które zamierzamy wykorzystać dla dalszej ekspansji gospodarczej.

Strategiczna Karta Wyników pozwala na współuczestnictwo kadry kierowniczej oraz wszystkich pracowników w realizacji strategii spółki. Pierwszym dostrzegalnym rezultatem prac nad Kartą stała się modyfikacja misji i celów strategicznych Energetyki Kaliskiej SA. Skoncentrowaliśmy się na kilku elementach działania, wyznaczyliśmy najistotniejsze kierunki dalszego rozwoju. Przeprowadzamy zatem od pewnego czasu reorientację funkcjonowania spółki na potrzeby aktualnych i potencjalnych klientów. W niedalekiej przyszłości planujemy zwiększenie sprzedaży energii elektrycznej na rynku krajowym dla odbiorców indywidualnych i przemysłowych. Zamierzamy podnieść poziom sprzedaży usług z prowadzonej przez nas działalności dodatkowej. W planach nadal pozostawiamy silne wejście na rynek mediów multienergetycznych, jak telekomunikacja, ciepło, gaz i woda. Z kolei podnoszeniu standardów dostaw energii elektrycznej towarzyszy i będzie towarzyszyć coraz efektywniej wzrost sprawności procesów zarządzania przedsiębiorstwem.

Jakich efektów oczekujecie od Strategicznej Karty Wyników?

Efekty oczekiwane są już w pewnej mierze dostrzegalne. Prace wdrożeniowe wymagały opracowania szczegółowych celów na wszystkich poziomach strukturalnych Energetyki Kaliskiej SA. Ułatwiło to globalne zrozumienie misji firmy w jej środowisku wewnętrznym. Pracownicy doskonale znają cele strategiczne spółki, ponieważ sami brali udział w ich określaniu. Dzięki rozdzieleniu zadań i dzięki dokładnemu ich opisaniu za pomocą mierzalnych wskaźników, menedżerowie najwyższego szczebla bezpośrednio mogą kontrolować stopień realizacji celów strategicznych, ustalać plany strategiczne, konstruować budżety itp.

Spodziewanym efektem wprowadzenia Strategicznej Karty Wyników będzie również lepszy przepływ informacji o celach organizacji i stopniu ich realizacji, a przez to zrozumienie wpływu poszczególnych jednostek organizacyjnych i pojedynczych pracowników na realizację misji firmy.

Rozpoczęliście także wdrażanie normy PN-EN ISO 9001:2001.

Stałe doskonalenie systemu zarządzania jakością, a co za tym idzie – pragnienie zaspokojenia obecnych i potencjalnych oczekiwań klientów, skłoniły nas do rozpoczęcia prac wdrożeniowych normy
PN-EN ISO 9001:2001. Ta inwestycja niesie ze sobą wiele korzyści jeszcze w początkowym okresie jej uruchamiania. Kierownictwo firmy otrzymuje wsparcie w realizacji strategii przedsiębiorstwa. Liczne udoskonalenia organizacyjne oraz dokonane usprawnienia w komunikacji wewnętrznej dostrzegalne są już obecnie. Określone korzyści osiągamy także na etapie przypisywania wymagań normy do operacji organizacji. Budowany w spółce System Zarządzania Jakością jest narzędziem skutecznie wspomagającym kompleksową identyfikację istotnych elementów pracy w Energetyce Kaliskiej SA. Jego działanie wzmocnione zostało przez efektywne audytowanie i przegląd funkcjonowania systemu zarządzania jakością, kształtujących ostatecznie jakość wyrobu. Szczególny nacisk kładziemy również na działania związane z rozpoznawaniem potrzeb klientów i podnoszeniem poziomu ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług.

Uzyskanie certyfikacji zaplanowaliśmy na koniec kwietnia 2004 roku, tuż przed wstąpieniem Polski w struktury Unii Europejskiej. W ten sposób Zarząd Energetyki Kaliskiej SA daje kolejny sygnał, że nasze przedsiębiorstwo spełnia wysokie wymagania unijne.

Pozwolę sobie na zakończenie pogratulować Energetyce Kaliskiej SA Złotej Statuetki „Fair Play”.

Dziękuję. Cieszę się, że nasza działalność doceniana jest wieloma nagrodami, bo to świadczy o naszej rzetelności i skuteczności rynkowej. Energetyka Kaliska SA od zawsze kieruje się zasadami etyki i kultury, przy jednoczesnej dbałości o dobre wyniki ekonomiczne oraz jakościowe. Jesteśmy pewnym, godnym zaufania partnerem gospodarczym – i to właśnie doceniła kapituła programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, przyznając nam Złotą Statuetkę.

Rozmawiał Marcin Nowak

Energetyka Kaliska Spółka Akcyjna
62-800 Kalisz, al. Wolności 8
tel. (062) 765 81 00, fax (062) 765 83 00
e-mail: [email protected]