Tak płacisz mniej

ŁĄCZNOŚĆ IV
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 240 (5405) 13 października 1999 r.

Tak płacisz mniej
Linia ulgowa 801

logo

Dotychczas niektóre firmy i instytucje pragnące prowadzić akcje promocyjne z wykorzystaniem Infolinii 800 odstraszał fakt, że jedynie one muszą ponosić koszty tej operacji. Obecnie możliwe jest jednak dzielenie się opłatami zarówno przez firmę, jak i jej klientów. Taką opcję udostępnia Linia Ulgowa 801 należąca do pakietu Usług Inteligentnych wprowadzonych przez Telekomunikację Polską S.A. w lutym bieżącego roku.

Infolinie pojawiły się na polskim rynku w 1995 roku. Najczęściej korzystały z nich duże firmy, które chciały wypromować swój nowy produkt oraz instytucje państwowe, zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Popularne „osiemsetki” jako metody promocyjne swój egzamin zdały na piątkę. Było tylko jedno „ale”… Część telefonów pochodziła od osób, które w gruncie rzeczy nie interesowały się komunikatem przekazywanym za pośrednictwem Infolinii, a dzwoniła jedynie z nudów, ciekawości jak to działa, wypróbowania swojego nowego aparatu lub potrzeby wyżalenia się czy chęci zablokowania numeru konkurencji. Połączenie nic ich bowiem nie kosztowało. Za wszystko płacił bowiem abonent usługi.

Stąd też powstał pomysł, aby dzwoniący, choćby w niewielkim stopniu, partycypował w kosztach rozmowy, przez co taki numer przestaje być telefonem zaufania.

Wspomaga promocję i wzmacnia prestiż

W rezultacie Telekomunikacja Polska S.A. uruchomiła w lutym bieżącego roku nową usługę pod nazwą Linia Ulgowa 801. Dzięki nowoczesnym technikom Sieci Inteligentnej i ekonomicznym rozwiązaniom pozwalającym na znaczne oszczędności jest ona adresowana praktycznie do każdej firmy lub instytucji, bez względu na wielkość i zasięg działania danej jednostki. Linia Ulgowa 801 pozwala firmom i instytucjom na większą kontrolę kosztów utrzymania telefonu informacyjnego, jednocześnie dalej pozwalając na zachowanie bezpośredniego kontaktu z klientem.

O tym, że możliwość takiego kontaktu z firmą wzbudza zaufanie klientów, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Faktem jest również, że rzetelne informacje zdobyte tą drogą z pewnością ułatwią decyzję o ewentualnym skorzystaniu z oferty. Linia Ulgowa 801 zarówno jako stały, jak i czasowy element promocji w znacznym stopniu przyczynia się do zainteresowania firmą, dzięki czemu rośnie znajomość marki. Umieszczając w swoich materiałach promocyjnych numer rozpoczynający się od cyfr 0-801 zachęca się nie tylko do skorzystania z konkretnej oferty, ale także buduje i wzmacnia prestiż firmy.

Wybór należy do abonenta

Abonenci Linii Ulgowej 801 mają aż trzy warianty podziału kosztów połączenia między siebie a dzwoniącego pod numer 0-801 użytkownika. W wariancie pierwszym użytkownik płaci tylko za jeden impuls niezależnie od czasu trwania rozmowy; w drugim ponosi on koszty każdych rozpoczętych trzech minut połączenia. Wreszcie w trzecim wariancie użytkownikowi zalicza się impuls za każdą rozpoczętą minutę rozmowy.

Telekomunikacja Polska S.A. oferuje abonentom również „złote” i „srebrne” numery, które bardzo łatwo zapamiętać, co ma swoje znaczenie przy organizacji każdej akcji promocyjnej. Istnieje także możliwość ubiegania się numer wymyślony całkowicie przez klienta. Wykorzystując fakt, że część Polaków posiada już aparaty telefoniczne z przyciskami cyfrowo-literowymi, taki numer może składać się ze stałego prefiksu oraz sześcioliterowego słowa (np. 0-801 POLISA, czyli 0-801 765472).

Na bazie Sieci Inteligentnej

Technologia Sieci Inteligentnej wprowadzona przez Telekomunikację Polską S.A. otwiera przed abonentami możliwość ułożenia własnego scenariusza kontaktów z klientami. Poza niestandardowymi zapowiedziami, na życzenie klientów połączenia mogą być kierowane na różne komunikaty w zależności od obszaru pochodzenia wywołania (np. inna informacja dla osoby dzwoniącej z Krakowa, a inna dla gdańszczanina), pory dnia, tygodnia, miesiąca itd. Abonenci mogą też ograniczyć dostęp do linii użytkownikom z niektórych rejonów kraju (albo skierować połączenie do konkretnej osoby, która podejmie rozmowę). Podobne ograniczenia można wprowadzić w zależności od pory dnia czy tygodnia. Łatwa kontrola wydatków sprawi, że na system ten mogą sobie pozwolić również przedsiębiorstwa średnie i małe.

Umowę o korzystaniu z usług Linii Bezpłatnej 800 świadczonej przez TP S.A. można uzyskać w jednym z 60 Biur Obsługi Klienta na terenie całego kraju. Aby skontaktować się z najbliższym biurem wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer 0-800 300 800. Niezależnie od tego wszelkie potrzebne informacje o usłudze Linii Bezpłatnej 800 i pozostałych usługach Sieci Inteligentnej można uzyskać na stronie internetowej http://www.tpsa.pl oraz na stronach telegazety TVP – str. 800.