Telefoniczna alternatywa – Dialog łączy nowocześnie

ŁĄCZNOŚĆ IV
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 240 (5405) 13 października 1999 r.

Telefoniczna alternatywa – Dialog łączy nowocześnie
Telefonia Lokalna SA

foto

Dialog to handlowa nazwa sieci telefonii stacjonarnej instalowanej i eksploatowanej przez Telefonię Lokalną spółkę akcyjną z Wrocławia. Firma posiada koncesje w ośmiu byłych województwach, na obszarze których mieszka ponad 6 milionów ludzi. Ten potencjał plasuje Telefonię Lokalną wśród czterech największych operatorów alternatywnych wobec Telekomunikacji Polskiej S.A. Dialog stanowi realizację telekomunikacyjnych zamierzeń Polskich Sieci Elektroenergetycznych i Polskiej Miedzi, które dodatkowego pola inwestycyjnego szukają nie tylko w sieciach komórkowych, ale również stacjonarnych.

Od uruchomienia pierwszych centrali telefonicznych Dialogu minęło zaledwie 10 miesięcy. W tym czasie do sieci przyłączono 26 tysięcy abonentów (łącznie z abonentami Cuprum 2000, spółki zależnej od Telefonii Lokalnej), a telefony Dialogu dzwonią m.in. we Wrocławiu, Wałbrzychu, Jeleniej Górze i Elblągu. Lada dzień działanie rozpocznie centrala Dialogu w Zielonej Górze, a przygotowania do uruchomienia inwestycji trwają w Bielsku-Białej i Łodzi.

„Rynkowym atutem Dialogu jest nowoczesność. Nasza sieć ma ułatwiać komunikację, tak aby wprowadzać abonentów w informacyjne społeczeństwo XXI wieku” – twierdzi Jarosław Marek Janiszewski, wiceprezes Telefonii Lokalnej ds. technicznych. Dialog instaluje sprzęt najnowszej generacji produkowany przez liderów rynku telekomunikacyjnego na świecie. Wszystkie centrale sieci gwarantują cyfrową jakość połączenia. Każdy klient Dialogu może mieć zainstalowane łącze ISDN, a firma zapewnia wysoką sprawność sieci.

Transmisja głosu to tylko część rynkowej oferty Dialogu. „Wdrażamy usługi, które podwyższają możliwości praktycznego wykorzystania telefonu. W telefonii stacjonarnej na świecie rozmowy telefoniczne stanowią obecnie tylko połowę świadczonych usług. Nie chcemy zostać w tyle, dlatego interesują nas wszystkie aspekty transmisji danych i usług dodatkowych” – wyjaśnia wiceprezes Janiszewski. Wiele firm korzysta w Dialogu z usługi Centrex, która umożliwia połączenie odległych terytorialnie oddziałów przedsiębiorstwa w sieć wewnętrzną, co zdecydowanie zmniejsza koszty łączności telefonicznej. Każdy abonent, posiadający telefon z wybieraniem tonowym, ma do dyspozycji liczne usługi centrali cyfrowej, m.in. skrócone wybieranie numerów, gorącą linię, przekazywanie wywołań, blokadę połączeń. Większość z nich można aktywować bez wychodzenia z domu, za pomocą wciśnięcia zaledwie kilku klawiszy telefonu.

We Wrocławiu działa już poczta głosowa Non Stop Dialog, która pozwala na nagrywanie i odtwarzanie informacji, gdy nie ma nas w domu, a także przyjmowanie faksów. Dialog oferuje rozmaite skrzynki głosowe, m.in. odrębne skrzynki dla wszystkich członków rodziny czy wirtualną dla osób oczekujących na podłączenie telefonu. Z podstawowej skrzynki głosowej można korzystać bezpłatnie w ramach abonamentu. Po Wrocławiu w ciągu najbliższych miesięcy Telefonia Lokalna uruchomi pocztę w pozostałych regionach działania sieci Dialog.

Dialog to jedyna sieć w Polsce, oferująca klientom, obok tradycyjnej taryfy rozliczającej impulsy, taryfę Pionier, w której płaci się za rzeczywisty czas rozmowy liczony z sekundową dokładnością. „Pomimo pewnych utrudnień technicznych i komplikacji naszych rozliczeń z klientami, nie mieliśmy wątpliwości, co do atrakcyjności Pioniera. Dotąd w Europie taryfy rozliczające rzeczywisty czas rozmowy przetestowali wyłącznie Skandynawowie, ale coraz więcej analityków branży przekonuje, że tego rodzaju taryfy są przyszłością rynku telekomunikacyjnego” – mówi Robert Flak, wiceprezes TL S.A. ds. finansowych.

Klient wybierający taryfę Pionier płaci za zainicjowanie rozmowy oraz za jej realny czas, a ten sposób rozliczania okazuje się szczególnie korzystny dla firm lub osób lubiących długie telefoniczne pogawędki. „Najpierw nowa taryfa Dialogu zainteresowała mnie prostotą i logiką działania. Po otrzymaniu pierwszych faktur okazało się, że moje koszty zmniejszyły się nawet o 40 procent” – przekonuje Grzegorz Rodakiewicz, wiceprezes prywatnej telewizji AVAL w Jeleniej Górze. Wiceprezes Rodakiewicz linię Dialogu zainstalował w redakcji programu lokalnego, gdzie telefon stanowi podstawowe narzędzie pracy reporterów.

Od sierpnia działa nowoczesne Telecentrum sieci Dialog. „Telefonia Lokalna zainwestowała w urządzenia i oprogramowanie Telecentrum na najwyższym światowym poziomie, aby wprowadzić międzynarodowe standardy obsługi klienta” – mówi Marek Domagała, wiceprezes TL S.A. ds. sprzedaży i marketingu. „Mamy coraz mniej czasu, więc lada moment będziemy chcieli wszystkie codzienne sprawy załatwiać za pomocą aparatu telefonicznego. Firmy telekomunikacyjne muszą zademonstrować Polakom w pełni efektywne wykorzystanie telefonu, dlatego Dialog przygotowuje się do tej roli.”

Obecnie Telecentrum Dialogu obsługuje bezpłatną infolinię. Pod numerem 0800 42 45 48 odpowiednio przeszkoleni pracownicy udzielają wszystkich informacji na temat obszarów działania sieci, możliwości podłączenia telefonu, taryf, usług i prowadzonych promocji, przyjmują zgłoszenia o uszkodzeniach oraz dotyczące aktywacji usług dodatkowych. W najbliższym czasie każdy abonent Dialogu otrzyma indywidualny, komputerowy numer identyfikacyjny, dzięki któremu sfera spraw możliwych do załatwienia przez telefon zwiększy się wielokrotnie. Telecentrum będzie sprawdzać wtedy wysokość rachunku telefonicznego, przyjmować zlecenia na specyficzne usługi sieci oraz na instalację telefonu. „Telecentrum jest ponadto potężnym narzędziem marketingowym. Już przeprowadziliśmy pierwsze badania opinii abonentów Dialogu oraz trzy akcje telemarketingowe promujące nasze usługi i specjalne oferty” – dodaje wiceprezes Domagała.