Teraz liczy się Dialog

Teleinformatyka VII
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 112 (5885) 15 maja 2001 r.

Złota Antena dla najbardziej obiecującej firmy roku

Teraz liczy się Dialog

Ponad 60 000 abonentów przyłączonych w samym 2001 roku, dynamiczna rozbudowa infrastruktury telekomunikacyjnej w 9 regionach Polski, bogata oferta internetowa z długo oczekiwaną opłatą zryczałtowaną, rewolucja w taryfach, dająca klientom od 1 maja różnorodne możliwości rozliczania się z operatorem – to w telegraficznym skrócie najnowsze osiągnięcia Dialogu, firmy telekomunikacyjnej z Wrocławia. Dynamiczny rozwój spółki został dostrzeżony w branży – Dialog otrzymał Złotą Antenę Świata Telekomunikacji dla najbardziej obiecującej firmy roku.

Wrocławski operator działa od 1997 roku, a swoje pierwsze centrale telefoniczne uruchamiał w listopadzie i grudniu 1998 roku. Od tego czasu sukcesywnie prowadzi olbrzymie inwestycje w dziewięciu regionach koncesyjnych (wrocławskie, jeleniogórskie, wałbrzyskie, legnickie, zielonogórskie, elbląskie, bielskie, łódzkie i 17 podwarszawskich gmin), szeroko zakrojone kampanie marketingowe oraz rozbudowuje ofertę usługową. Do końca kwietnia br. zadzwoniło 170 000 linii telefonicznych Dialog.

Dialog staje się niezaprzeczalnym liderem rynku telefonii stacjonarnej w Polsce. Pod koniec 2000 roku tygodniowo firma uruchamiała ponad 5 000 linii telefonicznych. „Tak olbrzymia dynamika była możliwa wyłącznie dzięki doskonałej korelacji procesu inwestycyjnego z działaniami marketingowymi i sprzedażowymi” – wyjaśnia Jarosław
Janiszewski
, prezes firmy. „Istotne znaczenie miała również sprawność organizacyjna Dialogu. W ciągu trzech lat stworzyliśmy od podstaw kompletną firmę telekomunikacyjną, z kompetentną kadrą fachowców i doskonałym zapleczem logistycznym” – dodaje.

Monopol kruszony z oporem

Choć proces liberalizacji rynku telekomunikacyjnego trwa w Polsce ponad 4 lata, nadal wielu obserwatorów i uczestników rynku ma wątpliwości, czy rzeczywiście doszło do realnego złamania monopolu Telekomunikacji Polskiej S.A. Przewaga operatora narodowego, wspierana nieprecyzyjnymi zapisami przepisów i opieszałością urzędów centralnych, nadal wydaje się niepodważalna. Sytuacji, wbrew oczekiwaniom, nie zmieniło nowe Prawo telekomunikacyjne funkcjonujące od 1 stycznia 2001 roku. Minęło zaledwie kilka miesięcy, gdy eksperci z Unii Europejskiej zalecili liczne zmiany ustawy regulującej działalność telekomunikacyjną w Polsce. „Nie dziwi nas stanowisko Unii Europejskiej, gdyż sami wielokrotnie podnosiliśmy problem luk, nieprecyzyjności zapisów i brak aktów wykonawczych do Prawa telekomunikacyjnego” – mówi Andrzej Sobczak, wiceprezes Dialogu ds. sprzedaży i marketingu. Niezbędne wydaje się w ustawie określenie zakresu usług powszechnych, które operator ma obowiązek świadczyć po przystępnej cenie oraz wyznaczenie nowych zasad dostępu do usługi powszechnej. „Operatorzy prywatni nie mają żadnej szansy, aby sprostać zapisowi Prawa telekomunikacyjnego, który nakazuje dostarczenie usługi każdemu zainteresowanemu” – tłumaczy wiceprezes Sobczak. „Operatorzy prywatni budują infrastrukturę telekomunikacyjną zaledwie od paru lat, a do momentu, gdy ich sieci pokryją całe obszary koncesyjne dzielą nas jeszcze dziesięciolecia. Obowiązek przyłączenia każdego klienta może być realnym zadaniem wyłącznie dla operatora dominującego”. Dla szybkiej liberalizacji rynku telekomunikacyjnego w Polsce niezbędne jest jasne określenie zasad współpracy międzyoperatorskiej oraz uproszczenie procesu inwestycji telekomunikacyjnych. Dzisiaj, gdy na położenie kabla telekomunikacyjnego trzeba uzyskać tyle samo zezwoleń, co np. na budowę sklepu – budowa infrastruktury ciągnie się miesiącami.

Porażka procesu liberalizacji połączeń międzymiastowych (żadna z firm, która uzyskała koncesję na długi dystans nie rozpoczęła działalności), uświadamia, że działanie nawet na ograniczonym rynku przez niektórych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce jest wielkim sukcesem. Dzięki niezależnym telekomom chociaż cząstkowo realizowane jest podstawowe prawo konsumentów – prawo do wyboru operatora usług telefonii stacjonarnej. Że nie są to puste słowa można się przekonać w wielu Biurach Obsługi Klienta TP S.A. w miastach, gdzie funkcjonuje Dialog. Utworzono w nich specjalne stanowiska do rozwiązywania umów z klientami.

Rozmowy w dobrej cenie

Wybór nowego operatora na rynku możliwy jest tylko wówczas, gdy jego oferta jest rzeczywiście atrakcyjniejsza niż konkurencji. Z tej przyczyny Dialog przykłada wielką wagę do pracy służb marketingowych, które kreują oferty specjalne, atrakcyjne promocje, nowe usługi i plany taryfowe. Firma jest nadal jedynym operatorem w Polsce, który w taryfie PIONIER rozlicza się z abonentami za realny czas rozmowy, liczony z sekundową dokładnością. Od 1 maja wprowadzona została ponadto prawdziwa taryfikacyjna rewolucja. „Od dawna planowaliśmy, zgodne ze światowymi trendami, wzbogacenie oferty taryfowej” – wyjaśnia wiceprezes Andrzej Sobczak. „Minęły czasy, gdy telefon był długo oczekiwanym dobrem, za który wszyscy gotowi byli płacić wg jednej, niemodyfikowalnej zasady. Aktualne potrzeby rynku wymagają znacznego zróżnicowania oferty i dopasowania jej do indywidualnych potrzeb klientów”. Abonent Dialogu może skorzystać dzisiaj z trzech planów taryfowych i czterech taryf w nich zawartych. Dzięki tej operacji wybiera system najlepiej odpowiadający swoim potrzebom i sposobowi korzystania z usług telefonicznych.

„Rozmowy w dobrej cenie” i taryfa EFEKT zapewniają pełen dostęp do wszystkich usług firmy przy niższej cenie za połączenia i abonamencie w wysokości 35 złotych netto. „Rachunek w normie” pozostawia do wyboru dwie taryfy: PROFIT i PIONIER z kosztem rozmów lokalnych na dotychczasowym poziomie, a połączeniami międzymiastowymi tańszymi analogicznie do taryfy TP S.A. Abonament w „Rachunku w normie” kosztuje 27 złotych netto. Dialog wziął również pod uwagę potrzeby osób mało korzystających z telefonu, emerytów, rencistów, którzy jednak nie wyobrażają sobie życia bez telefonu. „Abonament w dobrej cenie” i taryfa ATUT to abonament za zaledwie 17 złotych netto, z konsekwencją jednak o 80 procent droższych rozmów lokalnych i 100 procent droższych połączeń międzymiastowych w stosunku do planu podstawowego.

Internet bez ograniczeń

Od marca br. każdy abonent Dialogu może skorzystać z oferty internetowej firmy. Do końca kwietnia po zasobach www, za pośrednictwem łączy Dialogu, serfowało już ponad 7 000 internautów. Prawdziwym przebojem rynku okazał się DIALNET Co Dzień – nielimitowany, całodobowy dostęp do Internetu z miesięczną opłatą zryczałtowaną w wysokości 69 złotych netto.

Abonenci internetowi Dialogu uzyskali w marcu br. bezpośredni dostęp do sieci szkieletowej jednego z największych międzynarodowych dostawców Internetu – Teleglobe. Dzięki szybkiemu, 34 Mb/s połączeniu z węzłem dostępowym Teleglobe we Frankfurcie opóźnienia pakietów zostały zredukowane do minimum. Aby zapewnić komfortowy dostęp do polskich zasobów sieciowych Dialog zestawił łącze do sieci szkieletowej ATM Telekomunikacji Polskiej S.A. o przepustowości 34 Mb/s oraz łącze do zasobów sieci POL-34 o przepustowości 10 Mb/s. Taka konfiguracja łączy międzyoperatorskich, w połączeniu z nowoczesną infrastrukturą sieciową zrealizowaną w oparciu o sprzęt firmy Cisco Systems, gwarantuje abonentom usług internetowych Dialogu szybki dostęp do większości zasobów sieci www.

Oferta kierowana do internautów jest stale modyfikowana. DIALNET Co Dzień został uzupełniony DIALNETEM Co Noc, który kosztuje miesięcznie 35 złotych netto. Wszyscy zainteresowani podwyższeniem jakości transmisji danych, a przede wszystkim możliwością jednoczesnego korzystania z telefonu i Internetu mogą zainwestować w łącze ISDN (usługa DIALNET cdi). Zainstalowanie ISDN kosztuje 360 złotych netto, a abonament za DIALNET cdi wynosi 117 złotych netto. Od 1 maja pojawiła się również oferta dla osób korzystających z Internetu sporadycznie albo nieregularnie. Dialnet 10 to unikatowe rozwiązanie umożliwiające wykupienie 10 godzin dostępu do sieci www. Kontynuację usługi poprzez uruchomienie kolejnych 10 godzin dostępu można zamówić jednym telefonem pod bezpłatną infolinią 0800 42 45 48. DIALNET Standard jest rozliczany za czas korzystania z Internetu. Operator gwarantuje pełną przenoszalność usługi oraz taryfikację wyłącznie realnego korzystania z sieci – logowanie i autoryzacja odbywają się bezpłatnie.

Oszczędność dzięki technologii

Strategia Dialogu stawia na najlepsze światowe technologie i najnowocześniejsze rozwiązania teleinformatyczne. Priorytetem jest bezpieczeństwo połączeń i informacji. W pełni hermetyczną, zabezpieczoną sieć uzupełnił na początku tego roku system monitoringu sygnalizacji NET 7. To pierwsze na świecie kompleksowe wdrożenie tego nowatorskiego rozwiązania w całym obszarze funkcjonowania sieci telekomunikacyjnej.

Najwyższa jakość linii telefonicznych umożliwia oferowanie dobrych usług po konkurencyjnych cenach. Dialog inwestuje w wydajność i efektywność, tak aby abonenci mogli oszczędzać, korzystając więcej z telefonu.