Jakość – Normalizacja – Certyfikacja
Dodatek lobbingowy do „RZECZPOSPOLITEJ”.
10 listopada 2011 r.
Panteon Administracji Polskiej dla Lubuskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego otrzymał nagrodę w konkursie Panteon Administracji Polskiej w kategorii Urząd marszałkowski i wojewódzki. Do konkursu urząd zgłosił pięć projektów: Nowoczesne formy organizacji, standardów i komunikacji w pracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego; Opracowanie i wprowadzenie w Urzędzie Polityki Bezpieczeństwa Informacji (PBI) oraz Polityki Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych (PBSI); Projekt, wykonanie i wdrożenie prototypu serwisu Intranetowego na potrzeby wewnętrzne Urzędu; Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Człowiek jest najważniejszy
W lubuskim urzędzie stawiam na kadrę
Elżbieta Polak,
marszałek województwa lubuskiego
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego wszystkich pracowników obowiązują te same przejrzyste procedury. W tym celu wdrożyliśmy system zarządzania jakością zgodny z normami ISO. Misją systemu zarządzania jakością jest terminowość i jakość obsługi mieszkańców, sprawa organizacji pracy w oparciu o jasno zidentyfikowane procesy. Wprowadziliśmy też księgę jakości, a niedawno – kodeks etyki. Powołujemy nawet pełnomocnika marszałka do spraw etyki. Wszystko to dzieje się po to, by usprawnić współpracę z instytucjami, obywatelami województwa lubuskiego. Nowoczesne zarządzanie to przejrzysta administracja.
Na początku kadencji obecnego zarządu województwa wprowadziliśmy w urzędzie nową strategię zarządzania zasobami ludzkimi. Co to znaczy? Zmieniony został schemat organizacyjny. Nowa strategia ma na celu przede wszystkim podniesienie efektywności pracy.
Możemy się oczywiście chwalić wysokimi standardami pracy, nowoczesnymi systemami zarządzania, polityką bezpieczeństwa informacji. Jednak te procedury nie miałyby żadnego znaczenia, gdyby nie ludzie. W lubuskim urzędzie stawiamy przede wszystkim na kadrę. Dlatego konsekwentnie i ustawicznie inwestujemy w szkolenia pracowników. Realizujemy w urzędzie projekt „Nowoczesne formy organizacji, standardów i komunikacji w pracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Celem projektu, który jest realizowany do końca marca 2012 r., jest usprawnienie wykonywania podstawowych zadań. Odbędzie się to dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Pracownicy szkoleni są m.in. w zakresie budowania strategii personalnej czy treningu wewnętrznego. W ramach projektu wdrażany jest także elektroniczny system obiegu dokumentów. Wytypowano kilkanaście procesów, które zajmują czas i generują niezliczoną ilość papierowych dokumentów. System pozwoli usprawnić pracę urzędników, zaoszczędzić czas i papier. W ramach tego zadania również odbywają się szkolenia: z asertywności, prowadzenia negocjacji, radzenia sobie z trudnym klientem. W ramach projektu do końca października 2011 r. przeszkoliliśmy już ponad 560 osób.
Pracownicy biorą udział również w merytorycznych szkoleniach podnoszących ich kwalifikacje zawodowe. W tym roku wydaliśmy na ten cel prawie 170 tys. zł!
Nie mam wątpliwości, że lepsze zarządzanie i wydajna administracja to większe zadowolenie mieszkańców naszego regionu. Samorząd województwa realizuje co roku mnóstwo inwestycji: budujemy drogi, dofinansowujemy instytucje kultury, remontujemy szpitale. Ale to nie wystarczy, żeby Lubuszanie byli zadowoleni z naszej pracy. Najważniejsze jest to, żeby mieli do nas zaufanie, mogli liczyć na szybką informację i wiedzieli, że jesteśmy skuteczni. n
Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.