Wstęp do marketingu farmaceutycznego

Nasze Zdrowie II
Dodatek promocyjno-reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 140 (6823) 17 czerwca 2004 r.

Wstęp do marketingu farmaceutycznego

Nie ulega wątpliwości, że menedżerowie wiele przesłanek niezbędnych do podejmowania swoich decyzji czerpią z „Rzeczpospolitej”. Dowodzą tego cykliczne badania PRO realizowane przez SMG/KRC wśród kadry menedżerskiej w Polsce.

„Rzeczpospolita”, osiągając ponad 69,3% wskaźnik dotarcia do osób decyzyjnych, a ściślej mówiąc do prezesów i dyrektorów, wyprzedza pod tym względem wszystkie inne tytuły prasowe w Polsce. Trafia ona do osób piastujących w przedsiębiorstwach (szpitalach, klinikach, ośrodkach zdrowia) stanowiska kluczowe, podejmujących ważne decyzje w wielu obszarach działalności firm. Odsetek osób sięgających po „Rzeczpospolitą”, odpowiedzialnych w firmie za finanse, wynosi 71,6%, zaś osiągających dochody miesięczne powyżej 4.000 – 68,3%.

Walorem naszych dodatków jest moment ich ukazywania się, co oznacza, iż dostarczamy właściwej informacji we właściwym czasie, a więc z okazji największych targów krajowych, dni branżowych, przyznawania największym firmom prestiżowych nagród oraz podobnych wydarzeń w świecie gospodarki.

Naszymi doradcami i współautorami dodatku „Nasze Zdrowie” są konsultanci krajowi, prezesi towarzystw naukowych oraz największe autorytety branży medycznej i farmaceutycznej.

Rynek farmaceutyczny zaliczany jest do najbardziej atrakcyjnych sektorów gospodarki. Cechuje go wysoka przeciętna zyskowność, duże tempo wzrostu, a także niekwestionowana społeczna rola w zaspokajaniu potrzeb. Można powiedzieć, że marketing farmaceutyczny to proces zarządzania, który zajmuje się określaniem, przewidywaniem i zaspokajaniem potrzeb pacjentów w sposób przynoszący zysk. Atrakcyjność rynku farmaceutycznego powoduje więc wzrost intensywności konkurencji i ofensywne strategie podmiotów działających w tym sektorze.

Od lat praktykujemy też dodruki dodatków. Są one bezpłatnie kolportowane na znaczących branżowych imprezach wystawienniczych związanych ze zdrowiem i farmacją. Na życzenie klienta dodatek może być uzupełniony szczegółową informacją o produkcie lub technologii w formie insertu i wysłany pod wskazany adres (marketing bezpośredni). Ponadto współredagujący może zamówić dodruk wydanej wkładki do celów prowadzenia własnej polityki promocyjno-informacyjnej.

Promocja uzupełniająca polega na tym, że wydania dodatków wraz z reklamami są dostępne w Internecie pod adresem www.geoland.pl i połączone ze stronami internetowymi prezentujących się w dodatku firm. Tworzą w ten sposób pierwsze branżowe wirtualne „sieci” informacyjne w Polsce.

Ponadto o dacie ukazania się dodatku, za pośrednictwem najpopularniejszego medycznego serwisu internetowego Pharm@Net – www.pharmanet.com.pl, jest informowanych około 50 tys. lekarzy.

Biorąc pod uwagę ww. fakty należy stwierdzić, że koszt dotarcia (CPT) informacji do tysiąca menedżerów jest w „Rzeczpospolitej” od dwu do kilku razy niższy od kosztu, jaki trzeba ponieść wchodząc na łamy innego dziennika ogólnopolskiego. n

Wstęp do marketingu farmaceutycznego

Nasze Zdrowie III
Dodatek promocyjno-reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 212 (6895) 9 września 2004 r.

Wiedzieć więcej

Wstęp do marketingu farmaceutycznego

Nie ulega wątpliwości, że menedżerowie wiele przesłanek niezbędnych do podejmowania swoich decyzji czerpią z „Rzeczpospolitej”. Dowodzą tego cykliczne badania PRO realizowane przez SMG/KRC wśród kadry menedżerskiej w Polsce.

„Rzeczpospolita”, osiągając ponad 69,3% wskaźnik dotarcia do osób decyzyjnych, a ściślej mówiąc do prezesów i dyrektorów, wyprzedza pod tym względem wszystkie inne tytuły prasowe w Polsce. Trafia ona do osób piastujących w przedsiębiorstwach (szpitalach, klinikach, ośrodkach zdrowia) stanowiska kluczowe, podejmujących ważne decyzje w wielu obszarach działalności firm. Odsetek osób sięgających po „Rzeczpospolitą”, odpowiedzialnych w firmie za finanse, wynosi 71,6%, zaś osiągających dochody miesięczne powyżej 4.000 – 68,3%.

Walorem naszych dodatków jest moment ich ukazywania się, co oznacza, iż dostarczamy właściwe informacje we właściwym czasie, a więc z okazji największych targów krajowych, dni branżowych, przyznawania największym firmom prestiżowych nagród oraz podobnych wydarzeń w świecie gospodarki.

Naszymi doradcami i współautorami dodatku „Nasze Zdrowie” są konsultanci krajowi (wykaz: www.geoland.pl), prezesi towarzystw naukowych oraz największe autorytety branży medycznej i farmaceutycznej.

Rynek farmaceutyczny zaliczany jest do najbardziej atrakcyjnych sektorów gospodarki. Cechuje go wysoka przeciętna zyskowność, duże tempo wzrostu, a także niekwestionowana społeczna rola w zaspokajaniu potrzeb. Można powiedzieć, że marketing farmaceutyczny to proces zarządzania, który zajmuje się określaniem, przewidywaniem i zaspokajaniem potrzeb pacjentów w sposób przynoszący zysk. Atrakcyjność rynku farmaceutycznego powoduje więc wzrost intensywności konkurencji i ofensywne strategie podmiotów działających w tym sektorze.

Od lat praktykujemy też dodruki dodatków. Są one bezpłatnie kolportowane na znaczących branżowych imprezach wystawienniczych związanych ze zdrowiem i farmacją. Na życzenie klienta dodatek może być uzupełniony szczegółową informacją o produkcie lub technologii w formie insertu i wysłany pod wskazany adres (marketing bezpośredni). Ponadto współredagujący może zamówić dodruk wydanej wkładki do celów prowadzenia własnej polityki promocyjno-informacyjnej.

Promocja uzupełniająca polega na tym, że wydania dodatków wraz z reklamami są dostępne w Internecie pod adresem www.geoland.pl i połączone ze stronami internetowymi prezentujących się w dodatku firm. Tworzą w ten sposób pierwsze branżowe wirtualne „sieci” informacyjne w Polsce.

Ponadto o dacie ukazania się dodatku, za pośrednictwem najpopularniejszego medycznego serwisu internetowego Pharm@Net – www.pharmanet.com.pl, jest informowanych około 50 tys. lekarzy.

Biorąc pod uwagę ww. fakty należy stwierdzić, że koszt dotarcia (CPT) informacji do tysiąca menedżerów jest w „Rzeczpospolitej” od dwu do kilku razy niższy od kosztu, jaki trzeba ponieść wchodząc na łamy innego dziennika ogólnopolskiego. n

Wstęp do marketingu farmaceutycznego

Nasze Zdrowie V
Dodatek promocyjno-reklamowy do „RZECZPOSPOLITEJ„.
nr 71 (7060) 25 marca 2005 r.

Wiedzieć więcej

Wstęp do marketingu farmaceutycznego

Nie ulega wątpliwości, że menedżerowie wiele przesłanek niezbędnych do podejmowania swoich decyzji czerpią z „Rzeczpospolitej”. Dowodzą tego cykliczne badania PRO realizowane przez SMG/KRC wśród kadry menedżerskiej w Polsce.

„Rzeczpospolita”, osiągając ponad 68,6% wskaźnik dotarcia do osób decyzyjnych, a ściślej mówiąc do prezesów i dyrektorów, wyprzedza pod tym względem wszystkie inne tytuły prasowe w Polsce. Trafia ona do osób piastujących w przedsiębiorstwach (szpitalach, klinikach, ośrodkach zdrowia) stanowiska kluczowe, podejmujących ważne decyzje w wielu obszarach działalności firm. Odsetek osób sięgających po „Rzeczpospolitą”, odpowiedzialnych w firmie za finanse, wynosi 69%, zaś osiągających dochody miesięczne powyżej 4.000 – ponad 70%.

Walorem naszych dodatków jest moment ich ukazywania się, co oznacza, iż dostarczamy właściwe informacje we właściwym czasie, a więc z okazji największych targów krajowych, dni branżowych, przyznawania największym firmom prestiżowych nagród oraz podobnych wydarzeń w świecie gospodarki.

Naszymi doradcami i współautorami dodatku „Nasze Zdrowie” są konsultanci krajowi (wykaz: www.geoland.pl), prezesi towarzystw naukowych oraz największe autorytety branży medycznej i farmaceutycznej.

Rynek farmaceutyczny zaliczany jest do najbardziej atrakcyjnych sektorów gospodarki. Cechuje go wysoka przeciętna zyskowność, duże tempo wzrostu, a także niekwestionowana społeczna rola w zaspokajaniu potrzeb. Można powiedzieć, że marketing farmaceutyczny to proces zarządzania, który zajmuje się określaniem, przewidywaniem i zaspokajaniem potrzeb pacjentów w sposób przynoszący zysk. Atrakcyjność rynku farmaceutycznego powoduje więc wzrost intensywności konkurencji i ofensywne strategie podmiotów działających w tym sektorze.

Od lat praktykujemy też dodruki dodatków. Są one bezpłatnie kolportowane na znaczących branżowych imprezach wystawienniczych związanych ze zdrowiem i farmacją. Na życzenie klienta dodatek może być uzupełniony szczegółową informacją o produkcie lub technologii w formie insertu i wysłany pod wskazany adres (marketing bezpośredni). Ponadto współredagujący może zamówić dodruk wydanej wkładki do celów prowadzenia własnej polityki promocyjno-informacyjnej.

Promocja uzupełniająca polega na tym, że wydania dodatków wraz z reklamami są dostępne w Internecie pod adresem www.geoland.pl i połączone ze stronami internetowymi prezentujących się w dodatku firm. Tworzą w ten sposób pierwsze branżowe wirtualne „sieci” informacyjne w Polsce.

Ponadto o dacie ukazania się dodatku, za pośrednictwem najpopularniejszego medycznego serwisu internetowego Pharm@Net – www.pharmanet.com.pl, jest informowanych około 50 tys. lekarzy.

Biorąc pod uwagę ww. fakty należy stwierdzić, że koszt dotarcia (CPT) informacji do tysiąca menedżerów jest w „Rzeczpospolitej” od dwu do kilku razy niższy od kosztu, jaki trzeba ponieść wchodząc na łamy innego dziennika ogólnopolskiego. n