Jakość VII
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 262 (5427) 09 listopada 1999 r.
Wypowiedź Ireneusza Krawczyka, prezesa Zarządu firmy KASTOR S.A.
KASTOR SA
Zakład Odzieżowy w Łasku rozpoczął swoją działalność w latach 1964/65. Był jednym z sześciu zakładów ZZPO Wólczanka w Łodzi. Lata 1988/1990 – to wysiłki kierownictwa i organizacji samorządowych do wydzielenia Zakładu i stworzenia na jego bazie samodzielnego podmiotu gospodarczego, dostosowanego do wymogów powstającej gospodarki wolnorynkowej. Z dniem 1.10.1990 roku utworzono przedsiębiorstwo państwowe ZPO KASTOR.
Po około dwóch latach funkcjonowania przedsiębiorstwa państwowego, bo już od 1.09.1992 roku rozpoczęła działalność spółka akcyjna ZPO KASTOR S.A. Głównymi celami strategicznymi firmy realizowanymi przez Zarząd były i są:
- Utrzymanie struktury kierunkowej, jak i asortymentowej produkcji i sprzedaży.
- Wzmocnienie zdobytej pozycji na rynku wewnętrznym i zagranicznym.
- Stałe podwyższanie jakości i atrakcyjności wyrobów przy ciągłej analizie kosztów.
- Odpowiednie kształtowanie relacji pracownicy – właściciele.
- Utrzymywanie ciągłości współpracy z odbiorcami zagranicznymi w kierunku umów gwarantujących zysk oraz długotrwałą stabilność kontaktów.
Dominujący kierunek zbytu dla firmy KASTOR S.A. to eksport wyrobów wytworzonych w ramach przerobu usługowego na rynek niemiecki. Głównymi partnerami tej współpracy są: SeidenSticker, Walbusch, Steimann oraz inne znane firmy na rynku duńskim, holenderskim, angielskim, belgijskim i francuskim.
W zakresie strategii obsługi rynku krajowego Zarząd koncentruje się nad budową i umacnianiem pozytywnego wizerunku firmy oraz utrwalaniem marki handlowej. Filarami tej strategii są: atrakcyjny produkt, wysoka jakość, ceniona marka oraz coraz lepsza sieć dystrybucji.
Udało się wyprodukować produkt konkurencyjny na rynku i nie odbiegający standardem od produktów zachodnich. Wygląd koszuli jest ciągle doskonalony. Produkowane są koszule z tkanin „bugelfrei” tzn. bez prasowania lub z tkanin przyjemnych w pielęgnacji. Szyjemy koszule trzeciej generacji – wykończone specjalnymi szwami.
Firma zbudowała sieć odbiorców indywidualnych obsługiwanych poprzez własnych akwizytorów oraz uruchomiła sieć sklepów patronackich, których jest obecnie ponad 100 w całej Polsce. Poprzez zdobycie w 1997 i 1998 roku certyfikatu „Solidny Partner” firma jest postrzegana na rynku jako rzetelny i uczciwy partner w biznesie. Wymagania rynku zmuszają firmę do ciągłego inwestowania. W pierwszej kolejności inwestujemy w warunki pracy i park maszynowy. Kupowane są nowoczesne maszyny i urządzenia. Prowadzone jest elektroniczne sterowanie przygotowaniem produkcji. Doskonalony jest również proces komputeryzacji Spółki.
Ciągłe wysiłki podejmowane w celu lepszego zarządzania, dążenia do doskonałości produkcji i sprzedaży, zaowocowały przyznaniem naszej firmie certyfikatu ISO 9001. Cieszy nas, że wśród producentów koszul byliśmy pierwszą firmą, która mogła się takim certyfikatem poszczycić. Czas opracowywania i wdrażania systemu zapewniania jakości, mimo ogromnego zaangażowania zarówno kierownictwa jak i załogi, trwał prawie dwa lata. Prowadzone prace pozwoliły firmie na wewnętrzne uporządkowanie spółki i mimo bardzo trudnego rynku w naszej branży stwarzają szansę do planowania i osiągania lepszych efektów ekonomiczno-finansowych. Przyjęte cele winny spowodować wzrost zaufania klientów, a tym samym wzrost konkurencyjności wyrobów zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Firma wierzy, że wprowadzony system jakości ułatwi pracę na wszystkich stanowiskach, wpłynie na wzrost odpowiedzialności i zaangażowania oraz dowartościowanie pracowników. Zrealizowane przedsięwzięcie jest wyrazem woli kierownictwa i pracowników na rzecz ciągłego doskonalenia jakości: wyrobów, procesów, a nade wszystko efektywności pracowników.
98-100 Łask, ul. Przemysłowa 12
Dział Handlowy:
tel. (043) 675-21-37
fax (043) 675-34-21
http://www.kastor.pl
e-mail: [email protected]
[email protected] – dz. marketingu
Strona KASTOR S.A.