ComputerLand – partner w biznesie

Energia XXX
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 66 (6132) 19 marca 2002 r.

 

ComputerLand – partner w biznesie

Przemiany zapoczątkowane przyjęciem w Polsce nowego prawa energetycznego oraz postępująca prywatyzacja sektorów wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, ciepła, gazu i wody stawiają przed firmami branży nowe wyzwania i nowe szanse. Możliwość tworzenia lokalnych rynków energii oraz umożliwienie podmiotom gospodarczym bardziej elastycznych działań w obszarze poszukiwania optymalnych źródeł zasilania lub najkorzystniejszych dostawców energii prowadzą do rozwoju jednych, a ograniczenia działalności innych firm, które dotychczas posiadały pozycję monopolistyczną.

W sytuacji rynkowej przedsiębiorstw zajmujących się produkcją bądź dostarczaniem energii i innych mediów coraz większą rolę zaczyna odgrywać umiejętność kontroli własnych kosztów oraz zdolność do prowadzenia agresywnej, prorynkowej polityki cenowej swojego produktu, jakim jest energia elektryczna, cieplna, gaz czy woda. Drugim filarem, na którym można budować wielkość firmy, staje się umiejętność analizy informacji o dostawcach i klientach. Daje to silne podstawy do negocjacji korzystnych umów handlowych. Ostatnim elementem mogącym pozytywnie wpłynąć na przyszłość firmy jest właściwe planowanie rozwoju, pozwalające uzyskać maksimum korzyści przy możliwych do zaakceptowania nakładach.

Wszystkie wymienione powyżej aspekty zarządzania firmą należącą do branży Utilities muszą posiłkować się technologią informatyczną, gdyż ze względu na ilość danych generowanych w przedsiębiorstwie ich przetwarzanie w tradycyjny sposób przestaje dawać rezultaty, jakich oczekuje dzisiejszy manager. Najistotniejszą bowiem cechą informacji na szczeblu, na którym zapadają decyzje, jest jej dostępność, aktualność oraz wiarygodność. Firmy IT stają się więc pożądanymi partnerami biznesowymi firm sektora.

Jednym z najbardziej znaczących graczy na tym rynku staje się firma ComputerLand SA, która będąc od wielu lat liderem polskiego rynku IT konsekwentnie realizuje swoją strategię zwiększania obecności w sektorze Utilities. Ostatnie miesiące przyniosły dwa znaczące fakty akcentujące tę strategię: włączenie firmy Centrum Informatyki Energetyki do Grupy ComputerLand oraz podpisanie umowy partnerskiej obejmującej sprzedaż licencji oraz prowadzenie wdrożeń z firmą SAP Polska. Głównym zamierzeniem Grupy ComputerLand jest uzyskanie statusu czołowego dostawcy rozwiązań informatycznych dla sektorów: elektroenergetycznego, ciepła, wody i gazu. Do realizacji tego celu powołano nową strukturę wewnętrzną – sektor Utilities.

Razem ze swoimi partnerami ComputerLand koncentruje swoje działania na obszarach, które podlegają najbardziej dynamicznym zmianom i zarazem dla firm działających na rynku nośników energii, mającym kluczowe znaczenie dla uzyskania przewagi konkurencyjnej i odniesienia sukcesu rynkowego. Są to dwa obszary:

  • szeroko rozumiana obsługa klienta, w którym występują trzy elementy: billing jako element warunkujący prawidłowe i szybkie dokonywanie rozliczeń z klientami – odbiorcami energii czy wody, call center jako system zasadniczo wpływający na podniesienie poziomu obsługi klienta, podnoszący poziom jego zadowolenia i zwiększający jego lojalność oraz CRM jako narzędzie do analiz zachowań klientów, pozwalający rozwijać ofertę adresowaną do wyselekcjonowanych grup odbiorców oraz mierzyć efektywność sprzedaży oraz
  • zarządzanie majątkiem technicznym, w którym występują dwa elementy: paszportyzacja rozumiana jako proces budowy i napełnienia bazy danych o silnych powiązaniach z systemem billingowym, call center i CRM oraz system eksploatacji majątku technicznego, który jest narzędziem do gromadzenia i analizy kosztów utrzymania majątku przedsiębiorstwa i daje podstawę do ich optymalizowania.

Jednym z głównych założeń polityki produktowej ComputerLand w sektorze Utilities jest takie zróżnicowanie oferty, by możliwe było optymalne dopasowanie proponowanych klientom rozwiązań do ich potrzeb i możliwości. Jako przykład niech posłuży obszar obsługi klienta. W wyniku poczynionych inwestycji dobrze znany na rynku elektroenergetycznym system rozliczeniowy ZBYT-2000 autorstwa Centrum Informatyki Energetyki został uzupełniony o dodatkowy moduł bardzo zaawansowanych narzędzi analitycznych, jest wzbogacany o funkcjonalność call center oraz uwzględniające specyfikę branżową funkcje CRM. Unowocześniony ZBYT-2000 jest rozwiązaniem dla wszystkich firm (także dla małych) sprzedających nośniki energii lub wodę, które mogą wybierać z niego żądaną funkcjonalność. Z drugiej strony posiadane kompetencje czynią z ComputerLandu ważnego partnera we wdrożeniach rozwiązań billingowych i systemów CRM z rodziny mySAP.com, które są szczególnie interesujące dla firm średnich i dużych, myślących w sposób bardzo kompleksowy o szerokim zastosowaniu narzędzi informatycznych. Podobna praktyka stosowana jest w obszarze zarządzania majątkiem technicznym, gdzie oferta obejmuje zarówno rozwiązania rozwijane w kraju, przez lokalnych partnerów, jak i rozwiązania z rodziny mySAP.com.

Tak prowadzona polityka produktowa wynika nie tylko z tradycji ComputerLand – integratora rozwiązań ale jest również wynikiem pracy kompetentnego zespołu ludzi, mocno związanych z sektorem Utilities, którzy stanowią gwarancję rozwoju oferowanych rozwiązań, w kierunku zgodnym z oczekiwaniami rynku. Dla tych ludzi sukces klientów jest miarą ich własnego sukcesu. Takie podejście daje gwarancję długiego i pomyślnego partnerstwa z klientami.

Jacek Piotrowski
Dyrektor Działu Rozwiązań Biznesowych
ComputerLand SA