Elektrownia Łaziska – Być coraz lepszym

Jakość XI
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 260 (6033) 7 listopada 2001 r.

Być coraz lepszym

Wypowiedź Klemensa Ścierskiego, dyrektora Elektrowni Łaziska

Elektrownia Łaziska jest dziś bez wątpienia jednym z liderów w swojej branży, jeśli weźmiemy pod uwagę nasze wyniki ekonomiczne, postęp techniczny, jaki dokonał się w naszym zakładzie oraz działalność proekologiczną. Zostało to wielokrotnie zauważone i docenione przez naszych partnerów, środowisko, w którym działamy i ekspertów z dziedziny energetyki, ekonomii i biznesu.

Przypomnę tylko, że Elektrownia Łaziska jest laureatem konkursu Teraz Polska. Otrzymaliśmy tę statuetkę w 1998 r. za własną technologię redukcji NOx, posiadamy także znak Firmy Markowej i Promotora Ekologii. Zdobyliśmy wiele międzynarodowych nagród i wyróżnień (m.in. 20 medali w Brukseli).

Skoro jest się dobrym, to nie oznacza, że nie można być jeszcze lepszym. Ten sposób myślenia i działania przesądził, że zdecydowaliśmy się na kosztowne i bardzo pracochłonne przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy zgodnego z normą ISO 9001:2000, ISO 14001 i PN 18001.

Wdrożenie systemu pozwoliło nam spojrzeć na firmę jeszcze raz, nieco pod innym kątem. Umożliwiło uporządkowanie wszelkich procedur związanych z działalnością przedsiębiorstwa. Dlatego lepiej mogliśmy dostrzec to, co jeszcze jest do zrobienia.

Elektrownia Łaziska jest jedyną firmą w swojej branży, która wdrożyła w pełni zintegrowany system zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy. Jest on jakby podkreśleniem i ukoronowaniem tego, co przez lata zrobiliśmy w przedsiębiorstwie. Mam tu na myśli pracę na rzecz poprawy zarządzania, wyników ekonomicznych, a przede wszystkim ochrony środowiska. Warto w tym miejscu wspomnieć, że elektrownia posiada wszystkie instalacje służące ochronie środowiska dla całej zainstalowanej mocy. Spełniamy także wszelkie normy ekologiczne obowiązujące w Unii Europejskiej.

Takie wyniki nie przychodzą jednak łatwo. Sukces wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania nie byłby możliwy bez ogromnej pracy załogi przedsiębiorstwa, jej fachowości i zaangażowania. Chciałbym tu szczególnie wspomnieć o roli, jaką odegrał pełnomocnik dyrektora do spraw zintegrowanego systemu, a także biura zintegrowanego systemu zarządzania. Wielką rolę do spełnienia mieli też główni inżynierowie, którzy dźwigali główny ciężar wdrażania systemu.

Elektrownia Łaziska to dobre przedsiębiorstwo, przyjazne ludziom oraz środowisku, które je otacza i takim chce pozostać. n