GEOLAND znaczy skuteczność

Łączność V – Światowy Dzień Telekomunikacji
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 112 (5582) 15 maja 2000 r.

GEOLAND znaczy skuteczność
Geoland Consulting International

 

Jeśli przyjąć, że skuteczność w kreowaniu opinii publicznej jest wynikiem dostarczenia właściwej informacji właściwym ludziom we właściwym czasie, to wszystko wskazuje na to, że najlepszym przykładem takiej skuteczności są nasze dodatki branżowe.

O tym, że ta forma prezentowania różnych gałęzi gospodarki narodowej zyskała sobie w świecie polskiego biznesu trwałe miejsce, świadczy najlepiej fakt, iż od ukazania się pierwszego dodatku z datą 27 lipca 1992 roku, poświęconego roli informacji przestrzennej, minie już niebawem 8 lat.

W tym okresie GEOLAND Consulting International opublikował ogółem 93 dodatki, które ukazują się z dużą regularnością, kierując uwagę opinii publicznej na tak podstawowe branże, jak: energia, nafta, gaz, autostrady, ochrona środowiska, łączność i jakość, by ograniczyć się do najczęściej prezentowanej przez nas tematyki.

Istotnym walorem naszych dodatków jest moment, w jakim się ukazują, co można uznać za dostarczanie właściwej informacji we właściwym czasie. I tak w tym roku dodatki nasze ukażą się jeszcze z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska, Międzynarodowych Targów Poznańskich i innych tego typu ważnych wydarzeń.

Dodatki nasze spełniają, jak dowiodły tego stosowne badania, wieloraką rolę. Po pierwsze, prezentują branże i czołowe firmy stwarzając całościowy obraz wybranej gałęzi gospodarki narodowej. Po drugie, zwracają uwagę opinii publicznej na znaczenie prezentowanych tematów. Po trzecie, dostarczają władzom państwowym i samorządowym podstawy do przemyśleń wielu istotnych decyzji gospodarczych, a więc stanowią element dobrze pojętego lobbyingu.

Istotą szeroko pojętego lobbyingu jest, jak wiadomo, nie tylko zabieganie o interes własny, ale również wywoływanie swoistego dialogu pomiędzy społeczeństwem i władzą, dlatego ostatnio nie bez podstaw uważa się lobbying za piątą władzę. Lobbying – to również inwestowanie w przyszłość.

Z punktu widzenia naszych klientów na uwagę zasługuje również i to, że GEOLAND zapewnia najniższy w Polsce koszt dotarcia z aktualną i rzetelną informacją gospodarczą do każdego tysiąca osób z wybranej grupy docelowej. Przyczynia się w określonej mierze do skuteczności oddziaływania naszych dodatków branżowych, tym bardziej że przyjęliśmy zwyczaj bezpłatnego ich rozsyłania do wszystkich osób i przedsiębiorstw mających związek z prezentowaną branżą czy tematyką. Ponadto jest możliwość zamówienia dodruku wybranego dodatku na potrzeby prowadzenia własnej polityki promocyjno-informacyjnej.

Nie bez znaczenia dla wszystkich zainteresowanych jest również fakt, że dodruki naszych dodatków kolportujemy na największych w Polsce imprezach handlowych oraz wystawienniczych. Są to jednak działania o charakterze konwencjonalnym.

Wychodząc naprzeciw najnowszym trendom GEOLAND publikuje swe dodatki w Internecie na własnych stronach. Tworzą one pierwsze w Polsce branżowe sieci wirtualne. Tak więc uzupełnienie informacji o firmie bądź jej produkcie danymi wprowadzonymi do zasobów Internetu sprawia, iż oferta staje się nie tylko pełna, ale i wysoce konkurencyjna. Jak już przekonaliśmy się wielokrotnie, jest to skuteczna droga dotarcia z informacją handlową do milionów potencjalnych klientów. Wszystko to sprawia, iż GEOLAND prowadzi marketing XXI wieku.

Mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość – otóż przeprowadzone, w lutym i marcu br., przez sopocką Pracownię Badań Społecznych na 850-osobowej i wysoce reprezentatywnej grupie polskich menedżerów, badania dowiodły, że dodatki nasze, stanowiące wkładkę do głównego wydania dziennika „Rzeczpospolita”, stanowią najbardziej liczące się źródło wiedzy o najważniejszych gałęziach polskiej gospodarki. Stwierdzenie to wynika stąd, iż za przydatny w pracy zawodowej dziennik ten uznało 68 proc. badanych biznesmenów i przedsiębiorców, podczas gdy w przypadku innych gazet wskaźnik ten sięga 32, 17 i 10 procent.

Za przydatnością „Rzeczpospolitej” opowiedzieli się w zdecydowanej większości menedżerowie firm przemysłowych i usługowych, w nieco mniejszej liczbie – menedżerowie firm handlowych i budowlanych. Tak więc nie ulega wątpliwości, iż po gazetę tę, a tym samym i po nasz dodatek sięgają osoby reprezentujące kadrę zarządzającą firm państwowych oraz spółek akcyjnych, aczkolwiek wśród odbiorców naszych nie brak również personelu zarządzającego spółkami cywilnymi i prywatnych biznesmenów.

Tym samym GEOLAND spełnia kolejny warunek skuteczności kreowania opinii publicznej, albowiem dodatki branżowe trafiają do właściwych ludzi.

Przed gospodarką narodową stoją nowe i wielkie wyzwania, jakie rzuca konieczność dostosowywania się do struktur europejskich. W rozwiązywaniu wynikających stąd problemów o podstawowym znaczeniu dla firm i całych branż będziemy nadal uczestniczyć poprzez eksponowanie tematów stanowiących kompendium aktualnej wiedzy o polskiej gospodarce. Jedynie wiedza stanowić winna podstawę do podejmowania trafnych decyzji w skali firmy, branży i państwa. I tak widzimy swoją rolę w najbliższej przyszłości.

M

Dodatki w 2000 roku:

 

  • Ochrona Środowiska X – 5 czerwca na Światowy Dzień Ochrony Środowiska,
  • Jakość VIII – 12 czerwca na Międzynarodowe Targi Poznańskie,
  • Energia XXIII – 12 czerwca na Międzynarodowe Targi Poznańskie,
  • Energia XXIV – 19 września na Targi w Bielsku-Białej,
  • Łączność VI – 18 października z okazji Dnia Łącznościowca,
  • Jakość IX – 8 listopada z okazji Światowego Dnia Jakości i Europejskiego Tygodnia Jakości,
  • Ochrona Środowiska XI – 21 listopada na Targi POLEKO,
  • Energia XXV – 20 grudnia.

Materiały przyjmujemy do 20 dnia przed ukazaniem się dodatku.

logo

GEOLAND Consulting International
00-815 Warszawa, ul. Sienna 93/20
tel. (022) 850-03-30, fax (022) 850-03-40
Internet: http://www.geoland.pl
e-mail: [email protected]