Jakość VII
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 262 (5427) 09 listopada 1999 r.
KOŁO znaczy coś więcej niż łazienka
SANITEC KOŁO Sp. z o. o.
Sanitec Koło jest dziś niekwestionowanym liderem krajowego rynku ceramiki łazienkowej. Rozwój firmy od początku obecnej dekady to przykład wykorzystania możliwości, jakie stworzył proces polskiej transformacji ustrojowej i gospodarczej.
Dzisiejszy SANITEC KOŁO to grupa produkcyjno-handlowa, w skład której wchodzą dwa duże zakłady ceramiki łazienkowej w Kole i we Włocławku, wytwórnie wanien i brodzików z akrylu sanitarnego oraz kabin prysznicowych – obie w Mińsku Mazowieckim. Grupa zatrudnia ponad 750 pracowników, wytwarza ponad 2 mln sztuk wyrobów rocznie, a roczna wartość sprzedaży przekracza 200 mln PLN.
Zmiany w Polsce sprawiły, że państwowym zakładem ZWS w Kole zainteresował się czołowy europejski producent wyrobów sanitarnych, fiński SANITEC Ltd. Kierownictwo SANITEC-u doceniło tradycje zakładu w Kole i kwalifikacje jego pracowników. Zdawano sobie sprawę z rozmiarów i chłonności polskiego rynku oraz korzystnego usytuowania Polski jako bazy dalszej ekspansji. W 1993 r. SANITEC Ltd. nabył większościowy udział w ZWS Koło.
Wkrótce po objęciu zakładów zmodernizowano cały proces produkcyjny. Utrzymano zatrudnienie, co przy nowej technice i organizacji pozwoliło zwiększyć skalę produkcji przeszło trzykrotnie. Wprowadzono nowe serie ceramiki – Nova, Aplauz, Fantasia i Nova-Top – odpowiadające europejskim standardom jakości. Zorganizowano nowoczesny marketing, systemy logistyki i serwisu posprzedażnego, obejmujące cały kraj.
Wszystko to pozwoliło wyciągnąć maksimum korzyści z procesów dynamicznego rozwoju rynku. Szybki wzrost zamożności społeczeństwa objawia się u nas m.in. dążeniem do podnoszenia standardu mieszkań. Polski rynek ceramiki łazienkowej powiększył się w związku z tym trzykrotnie w latach 1991-98, do ponad 42 tys. ton w roku ubiegłym.
Wzrost pozycji SANITEC-u na tym rosnącym rynku jest zatem wymowny. W latach 1993-97 kupowano bądź budowano nowe zakłady, zwiększając moce produkcyjne, zatrudnienie i wielkość sprzedaży. Łącznie SANITEC zainwestował w Polsce już ponad 50 mln USD i stał się liderem listy fińskich inwestorów w Polsce.
Rozwój polskiej grupy SANITEC-u miał wielorakie implikacje. Zmiana technologii produkcji i zmiana myślenia o produkcie zachęciły do uwzględniania wymogów ekologii. Sukces na rynku sprawił, że KOŁO stało się znane także i poza branżą. W kolekcji firmy jest złoty medal Międzynarodowych Targów Poznańskich, godło promocyjne „Teraz Polska”, nagrody wydawnictwa „Murator”. W czerwcu 1999 roku
SANITEC KOŁO otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP dla najlepszej zagranicznej inwestycji w Polsce.
KOŁO pojawia się coraz częściej jako sponsor znaczących imprez i wydarzeń, takich jak okołoziemski rejs kpt. Baranowskiego na jachcie „Lady B.” „Nasza działalność sponsorska nie byłaby możliwa bez sukcesu na rynku. Ale sprawa się do tego nie sprowadza. Owszem, wspieramy wartościowe inicjatywy kulturalne i inne w trosce o image firmy. Czuję jednak, że w ten sposób wypełniamy także życzenia pracowników. Im chodzi nie tylko o to, żeby naszemu sukcesowi towarzyszył rozgłos. Także i o to, żeby nasz sukces jakoś się sublimował. Żeby z niego wynikało coś ogólnie dobrego” – mówi Marek Kukuryka, prezes SANITEC KOŁO.
(kb)
SANITEC KOŁO Sp. z o.o.
62-600 Koło, ul. Toruńska 154
tel. (063) 261 84 00, fax (063) 261 86 00
Internet: http://www.kolo.com.pl
Strona SANITEC KOŁO Sp. z o. o.