Nowe logo Gaz de France

Energia XXXIV
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 60 (6440) 12 marca 2003 r.

Nowe logo Gaz de France

6 listopada 2002 Gaz de France zmieniła logo. Poprzednie logo, towarzyszące firmie od 1946 roku, ostatnie modyfikacje przeszło w 1987 roku. Od tamtej pory charakter i organizacja Grupy uległy głębokim przeobrażeniom. Obecnie działalność firmy oparta jest na podziale na 5 dziedzin oraz obecności na wszystkich poziomach łańcucha gazowniczego. Jednocześnie Gaz de France znacząco rozszerzyła swoją działalność na rynkach zagranicznych.

Nowe logo Gaz de France jest zupełnie inne od poprzedniego. Dzięki nowej grafice i kolorom stało się bardziej nowoczesne i otwarte, podobnie jak Grupa Gaz de France, która otwiera się na zagraniczne rynki i konkurencję.

Nowe kolory Gaz de France to

  • zielony, symbolizujący ziemię, źródło gazu ziemnego, przyjaznego środowisku naturalnemu
  • oraz niebieski, będący elementem łączącym poprzednie i obecne logo grupy, swego rodzaju pośrednikiem między poprzednim a obecnym wizerunkiem Gaz de France, a jednocześnie – kolor płomienia gazu, symbolizujący również zjednoczoną Europę, nowy rynek usług Gaz de France.

W nowym logo pojawia się też inny element nawiązujący do poprzedniego: płomień. W obecnej wersji jest on połączony w stylizowanym rysunku z zieloną kulą, wyrażając zaangażowanie Grupy na korzyść trwałego rozwoju.

Dające się łatwo zaadaptować do potrzeb wszystkich filii, nowe logo pozwala na zgrupowanie pod wspólnym szyldem wszystkich marek Gaz de France, zarówno na rynku francuskim, jak i za granicą, oraz wzmacnia pozytywny i nowoczesny wizerunek gazu ziemnego.

Zmieniając wizerunek, Gaz de France pozostaje jednocześnie przy swojej dotychczasowej nazwie, będącej dla klientów gwarancją jakości świadczonych przez firmę usług, natomiast dla współpracowników – gwarantem posiadanego doświadczenia i know-how. n