Jakość XVI
Dodatek promocyjno-reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 137 (6820) 14 czerwca 2004 r.
Statoil to jakość
Statoil zaskakuje klientów korzystających ze stacji wciąż nowymi udogodnieniami, innowacjami i coraz bogatszą ofertą. Jedno jest niezmienne – dbałość o jakość oferowanych produktów i usług.
Stałym wyznacznikiem poziomu produktów i usług na stacjach Statoil jest przede wszystkim najwyższa jakość oferowanych paliw. Zachowanie stabilnego, wysokiego poziomu jest możliwe dzięki stworzeniu specjalnego systemu ciągłego monitoringu. Statoil jako pierwsza sieć stacji paliwowych zatrudniła zewnętrznego eksperta, który stworzył kompleksowy i w pełni niezależny system kontroli jakości paliw. Badania przeprowadza światowy lider w dziedzinie kontroli i certyfikacji, szwajcarska firma Societe Generale de Surveillance (SGS), która ma ogromne doświadczenie w zakresie niezależnego rzeczoznawstwa, a także kontroli jakościowych i ilościowych. Kontrolerzy SGS sprawdzają paliwa na wszystkich stacjach Statoil. Są to badania przeprowadzane niezależnie od kontroli obowiązkowych, zgodnych z ustawą z dnia 10 stycznia 2003 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw ciekłych.
Sprawdzaniu poddawane są wszystkie rodzaje benzyn, olej napędowy, autogaz, olej opałowy TERMOIL. Monitorowana jest ich jakość na wszystkich etapach dystrybucji. Próbki paliw pobierane są bezpośrednio z pistoletów przy dystrybutorach, czyli w miejscu, gdzie paliwo trafia do klienta. Inspektorzy sprawdzają ponadto poprawność wydawania paliwa przez dystrybutory. Równolegle na stacjach Statoil działają wewnętrzne systemy kontroli, obejmujące także stały monitoring transportu, odbioru paliw oraz stan techniczny urządzeń. Dodatkowym zabezpieczeniem jest współpraca jedynie z certyfikowanymi dostawcami.
Wszystkie paliwa oferowane przez Statoil spełniają normy określone przez Polski Komitet Normalizacyjny. Klienci stacji Statoil mają więc gwarancję niezmienności parametrów, niezwykle istotnych dla żywotności i niezawodności silnika, wpływających na ekonomikę i dynamikę jego pracy, a także na zmniejszenie emisji toksycznych substancji zawartych w spalinach emitowanych do środowiska.
Statoil zaproponował ostatnio klientom benzynę nowej generacji – Suprema. Jest to pierwsze tak nowoczesne, bezsiarkowe paliwo na polskim rynku. Zawiera unikatową kompozycję dodatków uszlachetniających, które zwiększają dynamikę i moc silnika. Suprema już dziś spełnia wymagania jakościowe, które będą obowiązywać dopiero w 2009 roku. Zaawansowana technologia produkcji i znikoma zawartość siarki w Supremie przyczyniają się do minimalizacji emisji spalin, co ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Koncern Statoil jest od lat zaangażowany w działania na rzecz ochrony środowiska w ramach programu prowadzonego pod nazwą HSE (Health, Safety and the Enviroment), którego celem jest działanie bez szkody dla ludzi i środowiska – zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Działania zmierzające do zapewnienia klientom serwisu i produktów na najwyższym poziomie zostały czterokrotnie docenione i uhonorowane Medalem Europejskim. Medal został przyznany za wysoką jakość sprzedawanych paliw, dwukrotnie za oleje silnikowe – Statoil Euroway 15W40 oraz Statoil Lazerway 5W40, a w bieżącym roku nagrodzona została Karta Statoil EuroFIRMA, pozwalająca na bezgotówkowe rozliczanie transakcji.
Nagrodzona Karta Statoil EuroFIRMA to rozwiązanie dla firm, których kierowcy podróżują zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. Karta umożliwia bezgotówkowe tankowanie, zakup wybranych towarów i usług dostępnych na prawie 500 stacjach na terenie Polski i 17 000 stacji w 33 krajach Europy. Można nią także płacić za przejazdy autostradami, tunelami i mostami. Firma posiadająca kartę Statoil EuroFIRMA korzysta z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego, może odzyskać zwrot podatku VAT zapłaconego razem z nabywanymi towarami i usługami za granicą. Do zalet stosowania kart można także zaliczyć oszczędność czasu kierowców, ułatwienia w pracy księgowości poprzez otrzymywanie faktur zbiorczych ze szczegółowym opisem zagranicznych transakcji. Jest to również ułatwienie dla szefów flot, którzy na bieżąco mogą prowadzić kontrolę wydatków i zarządzać flotą. Pomocny w tym jest stworzony przez Statoil serwis internetowy. Uzyskane tą drogą szczegółowe dane, dotyczące przeprowadzonych transakcji, można ściągać i przetwarzać w dowolnych aplikacjach, tworzyć raporty w celu kontrolowania i zarządzania taborem firmowym. Bezgotówkowe dokonywanie transakcji kartą Statoil EuroFIRMA to także znaczne zwiększenie bezpieczeństwa kierowców.
Usługi w automatycznych myjniach samochodowych na stacjach Statoil, dzięki zastosowaniu najnowszych osiągnięć technologicznych, spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i zapewniają bardzo dobrą jakość mycia. Niemal wszystkie myjnie posiadają system mycia podwozia, pomyślano również o wyposażeniu stacji o szczególnie dużym natężeniu ruchu w myjnie dwuportalowe, które skracają czas mycia i podnoszą jakość suszenia. Dodatkowo, specjalnie stworzona struktura programów mycia, pozwala precyzyjnie dobrać usługę do różnych potrzeb klientów.
Statoil to także miejsce, które wyróżnia się pod kątem profesjonalizmu obsługi i wyjątkowej atmosfery. To miejsce, w którym zawsze można liczyć na chwilę wytchnienia i miłe zaskoczenie propozycją czegoś nowego. Podczas długiej podróży czy męczącego dnia można zatrzymać się „na małą miłą chwilę”, zregenerować siły pijąc wyśmienitą kawę, sok ze świeżych pomarańczy, posilając się pysznym hot-dogiem w chrupiącej bułce czy smakowitym ciastkiem z własnej piekarni. Przy okazji można zrobić zakupy w całodobowym sklepie zaopatrzonym w artykuły spożywcze, kosmetyczne, lekarstwa bez recepty, a nawet płyty CD i DVD.
Statoil jako firma otwarta na zmiany, dynamiczna i nowoczesna wdraża ostatnio projekt „Hot-spots” – tworzy na swoich stacjach punkty bezprzewodowego dostępu do Internetu, głównie dla ludzi biznesu, którzy często podróżują. Ma to być dodatkowym źródło satysfakcji klientów Statoil.
Dodatkową, ciekawą propozycją jest Program lojalnościowy Premium Club, w którym partnerami są: Statoil, KFC, Pizza Hut oraz Bank BPH. Program jest źródłem dodatkowej satysfakcji dla klientów, którzy dokonują zakupów lub korzystają z usług w sieci sprzedaży partnerów. Zakupy na stacjach Statoil i u partnerów upoważniają do gromadzenia punktów, które można wymieniać na atrakcyjne nagrody.
Obecnie logo Statoil to prawdziwy synonim doskonałej jakości i przyjaznego klimatu, tworzonych przez pracujących ludzi, dla których klienci to mile oczekiwani i witani z uśmiechem goście.
MCh
- Informacje o Statoil Polska