Tak czy nie odpowie teległosowanie

ŁĄCZNOŚĆ IV
Dodatek reklamowy do RZECZPOSPOLITEJ.
nr 240 (5405) 13 października 1999 r.

Tak czy nie odpowie teległosowanie
Teległosowanie 707

logo

Przed podjęciem ważnych decyzji warto poznać zdanie jak największej ilości osób. Dlatego coraz częściej media, firmy i instytucje odwołują się do opinii publicznej. Aby najszybciej i najlepiej poznać gusta dowolnej liczby osób, wystarczy obecnie skorzystać z Teległosowania 707, nowej usługi Telekomunikacji Polskiej S.A.

Teległosowanie, znane na świecie jako Televoting, znane jest od kilku lat również w naszym kraju. Jednak do czasu wprowadzenia przez TP S.A. w lutym bieżącego roku usługi Teległosowania, należącej do pakietu usług Sieci Inteligentnej, jego wynik w istotny sposób mógł być wypaczony. Zdarzało się bowiem, że zachęceni do zajęcia stanowiska chwytaliśmy za słuchawkę i po wykręceniu numeru rezygnowaliśmy, gdyż linia okazywała się zajęta. W przypadku Teległosowania 707 na wynik głosowania nie mają wpływu ograniczenia techniczne, a jedynie wola osób głosujących. W ciągu godziny usługa pozwala bowiem zarejestrować nawet ponad milion głosów.

Telefon zamiast burzy mózgów

Stacja telewizyjna planując kupno np. nowego serialu najpierw zaprasza przedstawicieli firm dystrybucyjnych prezentujących swoją ofertę. Później następuje burza mózgów w kierownictwie. W jej wyniku wybierany jest serial, który zdaniem pracowników stacji najbardziej będzie odpowiadać publiczności. W nowoczesnym biznesie jest to droga zbyt długa i nie gwarantująca sukcesu. Gust ludzi z branży często nie pokrywa się bowiem z upodobaniami widzów.

Wyjściem z takiej sytuacji jest skorzystanie z usługi Teległosowania 707. Dzięki niej szef telewizji może np. po wyemitowaniu każdego ze zwiastunów urządzić teległosowanie, podczas którego widzowie wypowiedzą się czy kontynuować projekcję serialu czy też nie? Można też wcześniej na antenie zaproponować kilka seriali, na które będą głosowali widzowie. Decyzja przez nich podjęta będzie z pewnością lepsza niż decyzja podjęta przez pracowników branży. W końcu to ci pierwsi decydują o wielkości widowni, a co za tym idzie, o przychodach z reklam nadawanych w czasie programu.

Teległosowanie pozwoli szybko zliczyć bardzo dużą ilość głosów telefonicznych. Wystarczy podać do publicznej wiadomości numery telefonów podporządkowane wybranym odpowiedziom (np. tak/nie) a dzwoniący będą mogli dokonać wyboru. System przekaże też gotowy wynik. Liczenie i grupowanie głosów odbywa się bowiem automatycznie. Na życzenie abonenta, Telekomunikacja Polska S.A. może je przesyłać w formie wydruku pod adresem firmy lub też łączem transmisji danych, np. co minutę. W przypadku audycji „na żywo” rezultaty mogą być dostarczane wprost do stanowiska osoby prowadzącej program. Istnieje też możliwość kierowania wybranych połączeń – np. co tysięcznego – do prezentera, który może z widzem podjąć bezpośrednią rozmowę, co znacznie wzbogaca i urozmaica głosowanie. Aby ułatwić udział w teległosowaniu jak największej liczbie osób, TP S.A. przygotowała dla swoich klientów łatwe do zapamiętania numery. Firmy wykorzystujące Teległosowanie 707 mogą wybierać między numerem „złotym” (np. 0-707 555 555) i „srebrnym” (np. 0-707 525 525). Mogą one też wybrać jeden z dwóch wariantów opłat za połączenie. Według pierwszego wariantu osoba inicjująca połączenie oddaje swój głos bezpłatnie, a płaci firma abonująca usługę, w drugim – osoba inicjująca połączenie oddaje swój głos płacąc za jedną jednostkę taryfikacyjną. W tym przypadku abonent usługi nie ponosi kosztów połączenia.

Autorski scenariusz Teległosowania

Abonenci Teległosowania 707 mogą ułożyć także własny scenariusz usługi, łącznie z nagraniem swojej, niestandardowej zapowiedzi, którą usłyszy dzwoniący oraz określić pory przyjmowania głosów. Poza tym Televoting nie musi się ograniczać tylko do odpowiedzi na TAK lub NIE. Można odwołać się do opinii widzów, słuchaczy lub klientów udostępniając numery 0-707 z np. trzema różnymi cyframi końcowymi, które będą przyporządkowane trzem wydarzeniom lub produktom. Telewizja mając np. do wyboru trzy transmisje atrakcyjnych meczy może w ten sposób określić, który z nich najlepiej transmitować na żywo, a z którego w ogóle zrezygnować.

Televoting to jednak usługa nie tylko dla świata mediów elektronicznych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by firmy, które dotychczas wykupywały czas antenowy na programy promocyjne, korzystały z interaktywnego Teległosowania, które przyniesie firmie znacznie ciekawsze informacje bezpośrednio od klientów. Jest ono też oczywiście bardzo użyteczne dla instytutów prowadzących badania sondażowe, samorządów lokalnych, agend rządowych i wielu innych instytucji, które cenią sobie zdanie opinii społecznej. Z pewnością jest to najszybsza i najskuteczniejsza forma poznania zdania szerokiego ogółu.

Umowę o korzystaniu z usług Teległosowania 707 świadczonej przez TP S.A. można uzyskać w jednym z 60 Biur Obsługi Klienta na terenie całego kraju. Aby skontaktować się z najbliższym biurem, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer 0-800 300 800. Niezależnie od tego wszelkie potrzebne informacje o usłudze Teległosowania 707 i pozostałych usługach Sieci Inteligentnej można uzyskać na stronie internetowej http://www.tpsa.pl oraz na stronach telegazety TVP – str. 800.